Vodafone lanceert nieuwe campagne 'Geef je telefoon een langer leven'

Met de campagne wil de provider laten zien dat het verlengen van de levensduur van je mobiel een stap is richting een duurzamere wereld.

Vodafone lanceert vandaag haar nieuwe campagne, 'Geef je telefoon een langer leven', ontwikkeld door reclamebureau WPP Go One en productiemaatschappij Holy Fools. Met de campagne wil de provider laten zien waarom het verlengen van de levensduur van telefoons belangrijk is, 'zodat we samen een stap zetten naar een duurzamere wereld'.

Vodafone helpt klanten om het meeste uit hun telefoon te halen. De campagne start vandaag met een tv-commercial, radio, DOOH, social, display en OLV.  

De campagne laat zien dat we allemaal graag vooruit willen in het leven: we willen blijven leren, nieuwe werelden ontdekken en vooruitgaan zonder dat de wereld achteruit gaat. Het is daarom goed om stil te staan bij wat je echt nodig hebt, zoals een nieuwe telefoon. Is die wel echt nodig?  

Kleine stappen, groot verschil

Wanneer consumenten hun telefoon één jaar langer gebruiken, verminderen zij de CO2-impact van de mobiele telefoon tot wel 29 procent. Vodafone biedt al geruime tijd diensten aan waarmee consumenten bewuste keuzes kunnen maken om de levensduur van telefoons te verlengen: recycle, reuse, repair en reduce.  

Recycle, Reuse, Repair, Reduce 

Vodafone heeft de Vodafone-inruildeals, waar klanten hun oude toestel kunnen inruilen voor geld. Oude of kapotte telefoons waar men geen inruilwaarde meer voor krijgt, kunnen worden ingeleverd (recycle). De telefoons worden gerecycled en de oude materialen krijgen met behulp van partners een tweede leven.  
 
Consumenten kunnen in plaats van een nieuw model ook kiezen voor een refurbished telefoon (reuse).
 
Daarnaast is het repareren van een kapotte telefoon ook een optie. (repair).  
 
Met de Smartphone-Scan kan in Vodafone-winkels binnen een paar minuten worden gecheckt hoe ‘gezond’ een telefoon is (reduce). Zo weten klanten hoe lang zij nog effectief gebruik kunnen maken van de telefoon en wanneer het tijd wordt voor een nieuw model. 

Credits

Adverteerder: Vodafone 
Bureau: WPP Go Onez 
Productiemaatschappij: Holy Fools 
Regisseur: Emilie Badenhorst 
Geluid: MassiveMusic 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie