Voetbalmagazine Panenka steekt kinderpatiënten een hart onder de riem met bijzondere campagne

Creatieve campagne: het blad maakt van voetbalshirts een ziekenhuisjas. Hierdoor zouden kinderen zich veiliger voelen.

Naalden, monitoren en tests; voor kinderen kan het ziekenhuis eng zijn. Om hen een geruststellend gevoel te geven komt het Spaanse voetbalmagazine met een bijzondere actie: het tovert voetbalshirts om tot ziekenhuisjassen. De campagne is opgezet in samenwerking met We Are Xuxa. (Fede Botella en Diego Lauton bedachten het idee en werken inmiddels bij SuperHeroes Amsterdam.)

Het initiatief is ontstaan door een workshop in Madrid. Het magazine had voetbalshirts verzameld en deze herontworpen; nu dienen de shirts als ziekenhuisjassen. Het blad kreeg zoveel positieve reacties van ziekenhuizen, dat het doorgaat met de campagne.

Het idee erachter is dat wanneer kinderen het shirt van hun favoriete team aantrekken, er iets verandert. Ze schijnen zich zekerder te voelen, en kunnen harder rennen en springen. Deze vrolijkheid zou het immuunsysteem versterken.

Het magazine hoopt dat zoveel mogelijk ziekenhuizen zich bij dit initiatief aansluiten en vraagt mensen om hun shirt op te sturen. ‘De actie is nog maar net begonnen, maar we hopen zoveel mogelijk kinderen te helpen met een klein gebaar’, aldus Paneka.

Panenka-campagne
Panenka-campagne
Panenka-campagne

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie