Vriendschap blijft hoofdthema in filmische tv-spot voor Amstel Rusland

In de Nederlandse tv-reclame stapte het merk juist af van dit thema.

Het thema ‘vriendschap’, jarenlang de rode draad in Amstel-campagnes, staat niet meer op de voorgrond in Nederland. In Rusland gaat Amstel terug naar de basis en dat resulteert in een aandoenlijke tv-commercial (bureau: 180 Kingsday).

In de video zie je twee mannen die een biertje drinken. Een van de vrienden moet naar het toilet. 'Houd m'n bier even vast', zegt hij tegen de ander. Vervolgens duurt het maanden voordat de man terugkomt. Dat maakt zijn vriend niet uit: die blijft zijn bier vasthouden.

Pay-off

Uitsmijter: Amstel, serious about beer and friendship. Volgens Amstel past deze reclame goed bij het merk omdat het bedrijf in 1870 gesticht werd door twee vrienden. In een eerdere Nederlandse commercial stond dit verhaal centraal.

Eind april presenteerde Amstel in Nederland een nieuwe pay-off 'Lekker van zichzelf'. Het draait in die film (bureau: Indie) om authenticiteit: de 'echte mensen' in de commercial benadrukken dat het alleen maar gaat om de smaak, bier is niet hip of cool. Het thema vriendschap lijkt verdwenen.

Hollywood-achtig

180 Kingsday lijkt voor de Russische campagne het tegenovergestelde te doen. Het is een Hollywood-achtige video met een professionele cast. De nadruk ligt op emotie, sfeer en 'vriendschap onder mannen'.

‘Hold my Beer’ is de tweede campagne die 180 Kingsday maakt voor Amstel Rusland. Het is een vervolg op onderstaande video, ‘Pass it On’ (hieronder)

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie