Laat je merk deze kerst stralen op Schiphol

Kerststress? Niet voor de doorgewinterde marketeer. Die bewaart de rust en voor de feestmaand. Met campagnes voor glitters als resultaat.

Dior Kerstboom
Dior Kerstboom

Voorafgaand aan de feestdagen krijgen consumenten veel interessante kerstpromo’s te zien. Ook op Schiphol kiezen merken voor mooie, ontroerende en opvallende kerstcampagnes. Begrijpelijk, want rond de feestdagen zijn reizigers namelijk in een feeststemming én op zoek naar leuke cadeaus. Dit zorgt ervoor dat de campagnes enorm veel impact hebben. Tel er de hoge reizigersaantallen bij op en je snapt: adverteren op Schiphol in december is een feestje! Om vast in de stemming te komen, hier drie fraaie kerstcampagnes uit de afgelopen jaren.

Aan tafel bij KLM

Niemand zou zich met kerst eenzaam moeten voelen. Om die reden zette KLM tijdens holiday season 2016 een feestelijke kersttafel midden in een van de vertrek-lounges op Schiphol. Alleen: deze gedekte dis stond wel op vier meter hoogte. Telkens als een nieuwsgierige reiziger plaatsnam op een van de krukjes onderaan de tafel, zakte deze automatisch een stukje naar beneden. Een prachtig sociaal experiment, dat KLM terecht het Bonding Buffet noemde. Het hartverwarmende filmpje ging de hele wereld over.

ING brengt licht in donkere dagen

Delen hoort bij kerstmis. ING maakte in 2012 daarom een mooi gebaar door een interactieve kerstboom op Schiphol neer te zetten. Iedereen kon voor één euro online een lichtje aan doen. Zo haalde ING ruim tweehonderdduizend euro op, bedoeld voor een onderwijsproject in Ethiopië. Het project was onderdeel van Chances for Children, een samenwerkinsgverband tussen ING en UNICEF. Leuk detail: de namen van alle donateurs verschenen in de ING-boom.

Dior brengt je in kerstsferen

Zelfs mensen met een allergie voor kerst moeten vorig jaar onder de indruk zijn geweest van de kerst-domination van Dior, inclusief immense Dior-kerstboom in Lounge 2. Samen met aantrekkelijke instore-promoties in de vaste winkels en een nabijgelegen pop-upstore zorgde de boom voor een kerstsfeer waar je niet omheen kon. Zo creëerde Dior een unieke ambiance van Christmas glamour. Die bleef niet onopgemerkt, de boom werd veelvuldig gedeeld op social media. Onder andere door Romee Strijd, een de angels van Victoria’s Secrets.

Adverteer ook op Schiphol

Ook dit jaar hebben we op Schiphol een paar stralende acties. Zo geurt bijna heel Schiphol compleet naar Rituals, dankzij de Rituals-domination. En schittert Scotch en Soda in Lounge 2 met een prachtige Kerstboom. Benieuwd hoe we ook jouw merk nog deze (of volgende) kerst laten stralen? Neem gerust contact op met ons Media-team.

Rituals
Rituals
Scotch & Soda
Scotch & Soda

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.