Whiskas brengt muziek uit waar katten volgens wetenschappers dol op zijn

Soundtrack Britse commercial verlaagt stressniveau en zorgt dat katten gaan spinnen. Whiskas bouwt er een campagne omheen.

Als we poezen al associëren met muziek, dan is dat vooral door de term ‘kattengejank’; we doen zowel de muziek als de kat daarmee tekort zo blijkt.

Whiskas presenteert in zijn nieuwe commercial namelijk muziek waar katten dol op zijn volgens wetenschappers, die hun stressniveau verlaagt en zorgt dat ze gaan spinnen.

De soundtrack van de Britse Whiskas-commercial is afkomstig van David Teie, een componist van dierenmuziek, wiens werk goedkeuring heeft gekregen van academische publicatie Journal of Feline Medicine.

Andere frequentie

‘Katten luisteren naar geluiden op verschillende frequenties dan mensen’ verklaart Teie op de Britse site Campaign. ‘Dus hebben we een muziekstuk gemaakt dat hun unieke audiobereik aanspreekt.’

Whiskas, een merk van Mars Petcare, testte de nieuwe melodie bij katten over de hele wereld, en stelt dat de meerderheid positief reageerde in vergelijking met klassieke muziek of helemaal geen muziek.

Naast de soundtrack voor de commercial heeft Teie een afspeellijst gemaakt van kattenmuziek die gratis beschikbaar zal zijn op Spotify en YouTube. Ook is er het plan om de muziek in beperkte oplage op vinyl uit te brengen.

Uitrol via influencers

Whiskas ‘rolt’ de campagne uit via influencers, die worden uitgenodigd om de muziek voor hun kat te spelen en de reactie op TikTok te delen.

Eigenaren van katten kunnen het gespin dat hun kat laat horen door de muziek omzetten in valuta voor meer Whiskas - hoe harder het spinnen, hoe hoger de korting.

AMV BBDO maakte de Britse campagne

Plaats als eerste een reactie

Advertentie