Premium

Zomerhit van Appelsientje draagt bij aan herpositionering

Met het vrolijke nummer wil Appelsientje nog steeds ‘het beste onder de zon’ zijn.

Appelsientje lanceert een nieuwe campagne met het nummer ‘Gimme that Sunshine’ van producent Sir Notch. Het merk wil met de video positieve emoties bij de doelgroep oproepen. 

Zomergevoel

‘Het is geen typische sapreclame waarin het gezonde aspect wordt benadrukt, maar het speelt juist in op het gevoel van de kijker', legt Michael Nap van Etcetera, het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne, uit. Deze strategie wordt ook door frisdrankmerken gehanteerd. 

‘Het is een herpositionering, maar Appelsientje wil nog steeds het beste onder de zon zijn; de hit triggert het zomergevoel. We hopen dat als mensen het nummer luisteren, zij op een positieve manier aan Appelsientje denken', aldus Nap.

Ter vergelijking hieronder een Appelsientje-commercial uit de jaren 90 waarin de producteigenschappen centraal staan: 

Video uit de jaren 90

Het nummer wordt gereleased op Spotify en iTunes, en voor YouTube wordt een speciale clip gemaakt. 

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martin de Munnik
“We hopen dat als mensen het nummer luisteren, zij op een positieve manier aan Appelsientje denken', aldus Nap. Hopen? Heeft-ie dat echt gezegd?? Hier zijn miljoenen mee gemoeid. Zal toch wel onderzocht zijn?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie