6Circles breidt uit en biedt nu ook Amazon marketing

SEM-agency 6Circles, onderdeel van de Digital Agency Group, biedt sinds deze maand eplazamarketing, met een specialisatie in Amazon.

Widya Bereket (foto) gaat deze nieuwe dienst verzorgen. Zij heeft in de Verenigde Staten gewoond en gewerkt en ken Amazon zowel als expert en als consument erg goed. ‘Met mijn kennis en ervaring hoop ik een waardevolle dienst te kunnen leveren aan klanten van 6Circles.’

Volgens Niels Meijssen, Managing Director bij 6Circles, is uitbreiding met plazamarketing als dienst een logische stap voor een SEM-specialist. ‘Amazon lijkt in veel opzichten op Google. Het is een krachtige zoekmachine voor producten. In alle landen waarin Amazon actief is zien we dat Amazon voor adverteerders een cruciaal kanaal is geworden naast Google.’

Advertentie

Amazon booming

Meijssen verwacht dat Amazon snel zijn intrede doet in Nederland: “Het platform is al een tijdje overgewaaid naar Europa. In Frankrijk en Duitsland is het bijvoorbeeld al booming en inmiddels groter in search dan Google. Met nieuwe services als Amazon Prime en het bijstellen van de merkbeleving voor Nederland, zal het niet lang duren voordat Amazon ook in ons land sterk gevestigd is.’

Widya Bereket is sinds 1 november in dienst als Amazon-specialist bij 6Circles. Ze heeft 8 jaar ervaring met plazamarketing, waarvan zeker 3 jaar met Amazon. ‘Bij het opzetten van een Amazon-strategie komt veel kijken. Voordat je als verkoper sales via Amazon kan realiseren, moet je intern een aantal belangrijke zaken op orde hebben: het distributiesysteem, Amazon SEO, UX, op de juiste manier inspelen op reviews van klanten en nog veel meer. Er is weinig ruimte voor het maken van fouten, omdat het businessmodel van Amazon de klant centraal stelt en zeer streng optreedt bij verkopers die hier te gemakkelijk mee omgaan. Daarom is een intensieve begeleiding bij het starten van een Amazon-winkel noodzakelijk.’

Uitbreiden andere shoppingplaza's

Met de komst van Bereket binnen6Circles de basis gelegd voor een nieuwe plazamarketin afdeling. Meijssen: ‘We starten met het aanbieden van plazamarketing via Amazon. Wanneer de vraag vanuit klanten toereikend is, willen we ons aanbod uitbreiden met marketing via andere shoppingplaza’s. Wij geloven sterk in de groei van intentiegerichte online platformen.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie