Britse adverteerders tegen samenwerking commerciële zenders

Britse topadverteerders willen niet dat commerciële omroepen samen reclamezendtijd gaan verkopen en eisen een verbod op deze plannen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens CampaignLive wil waakhond Independent Television Commission (ITC) dat Channel 4, Channel 5, GMTV, British Sky Broadcasting en Flextech samen zendtijd gaan verkopen aan adverteerders. Zo zou er een stabielere markt ontstaan die ook digitale en buitenlandse zenders kansen biedt. De topadverteerders zijn echter bang voor machtsverlies en dat de kosten voor tv advertising met sprongen omhoog zullen gaan. The Incorporated Society of British Advertisers, die 300 adverteerders vertegenwoordigd gaat vrijdag met de ITC praten.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie