Consument wil meer informatie over voedsel

Consumenten willen de waarheid over voedsel weten wanneer ze buitenshuis eten, blijkt uit het World Menu Report.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

90 Pct wil meer informatie over zijn voedsel, zo meldt Unilever Food Solutions in het World Menu Report. Unilever presenteerde de studie maandag op de nationale horecabeurs . Het rapport toont aan dat er een grotere behoefte is aan transparantie wanneer men buitenshuis eet. De consument wilt weten wat er in zijn voedsel zit, waar het vandaan komt en hoe het met de veiligheid ervan zit.

De top drie van informatie die mensen graag willen weten wanneer ze buitenshuis eten is: de herkomst van het voedsel, de bereidingswijze en de voedingswaarde van het eten. Daarnaast geeft ongeveer twee derde van de ondervraagden aan dat voedselvoorlichting met een laag vet-, zout- en caloriegehalte een welkome toevoeging aan het menu zou zijn. Op dit moment is er in alle onderzochte landen een groot gebrek aan de gewenste voedingsinformatie.

De resultaten tonen ook aan dat de consumenten over het algemeen niet tevreden zijn met de manier waarop deze informatie meegedeeld wordt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie