Coq d’Honneurs voor Slaven Mandic, Nathalie Peters en Dinesh Sonak

Er is een Coq de Grand Honneur voor Christian van Thillo (De Persgroep).

Het Genootschap voor Reclame (GVR) maakte maandagavond tijdens het Hanendiner in de A’DAM toren de winnaars bekend. Ieder jaar reikt het Genootschap drie prijzen uit, voor de Jonge Haan, het meest opvallende talent onder de 30 jaar, de Coq d’Honneur, iemand die dit jaar het meest is opgevallen voor zijn of haar bijdrage voor het vak en de Coq de Grand Honneur, een Oeuvreprijs.

Coq d’Honneurs

Slaven Mandic (Wayne Parker Kent)

'Als CEO en founder van digital publisher Wayne Parker Kent geeft Mandic richting aan het vak. Waar traditionele uitgeverijen het soms moeilijk hebben kent Mandic met z’n online platformen in Nederland en België alleen maar groei. De publishing portfolio van Wayne Parker Kent omvat inmiddels een portfolio van 19 online magazines en bereikt zo’n 8 miljoen bezoekers per maand. Naast uitgever bevat Wayne Parker Kent ook een contentmarketingbureau WPK/The Agency, waarmee campagnes worden gemaakt voor internationale merken als Booking.com, Samsung en Google.'

Nathalie Peters (IPG Mediabrands)

'Met enorme drive en passie zet Nathalie (foto boven met Willem-Albert Bol) zich voortdurend in voor een complete digitale transformatie van de gehele Nederlandse marketing- en communicatiebranche. Keer op keer weet zij de branche te inspireren en enthousiasmeren met relevante trends en innovaties. Nathalie doet dit niet alleen vanuit haar houdanigheid als Head of Digital Transformation bij werkgever IPG Mediabrands maar ook vanuit het voorzitterschap van IAB Nederland en als jurylid van de Esprix (sinds 2014), de Cannes Lion Cyber Jury en de Mercurs.'

Dinesh Sonak (ADCN)

'Sonak wint de coq d’honneur vanwege de ultieme wijze waarop hij zijn achtergrond in economie en strategie combineert met een passie voor creativiteit en cultuur. Op een gedreven, inspirerende manier heeft Dinesh de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan het verhogen van het niveau van creativiteit in Nederland. Hij maakt zich sterk voor het samensmelten van disciplines, maar ook voor het vergroten van de positieve impact van creativiteit op cultuur en maatschappij. Hiervoor werkte hij onder andere voor Heineken, THNK School of Creative Leadership en frog design in Europa, Afrika en India.'

Coq de Grand Honneur: Christian van Thillo (De Persgroep)

'De Coq de Grand Honneur, een ouvre-prijs voor iemand die zich langdurig voor het vak heeft ingezet ging naar de directeur van de Persgroep Christian van Thillo. In 1990, op 28-jarige leeftijd, kreeg Christian van Thillo voor het eerst de leiding over een uitgever in België. De uitgever bestond toen uit twee krantentitels en enkele tijdschriften. In 30 jaar is het bedrijf gegroeid van een Vlaamse uitgever met 80 miljoen euro omzet naar een multinationaal met 1,4 miljard euro omzet. In een dalende markt waarin grote partijen uit Silicon Valley vechten met de gevestigde namen om mediatijd is het bijzonder dat de meeste omzet nu uit Nederland komt. Van Thillo's opmars in Nederland begon met de overname van Het Parool, vandaag de dag is De Persgroep met 700 miljoen euro een toonaangevend mediahuis in Nederland geworden. De jury erkent Van Thillo's blijvende positieve rol op de transformatie van Nederlandse media naar duurzame businessmodellen voor zowel print als online.'

Jonge Haan gaat naar Jip Samhoud

Voor de Jonge Hanen waren drie mensen genomineerd, die zichzelf elk moesten presenteren tijdens het Hanendiner met een uitleg waarom zij de meeste waarde toevoegde voor het vak. Na een stemming en uitvoerige discussie tussen de leden van het genootschap won Jip Samhoud van Liam Tjao en Nadine Bol.

Samhoud (&samhoud media) is de oprichter en directeur van &samhoud media en de VR cinema. Bekende campagnes zijn de Ruimte & Dino campagnes voor Albert Heijn en een VR ballet in samenwerking met Samsung en het Nationaal Ballet. Zijn VR cinema was de eerste bioscoop waarin je permanent een virtual reality ervaring kunt krijgen. Inmiddels is er een internationaal netwerk van VR cinema’s.

De prijsuitreiking werd deze keer mede mogelijk gemaakt door MassiveMusic.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie