De lijn bestaat nog steeds

Het aandeel van below-the-line communicatie is zeker groter geworden, maar betekent dit dat de lijn definitief verdwijnt?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Terwijl de nieuwe termen voor een holistische aanpak over elkaar heen buitelen, blijft de lijn in de praktijk bestaan. Hoe? Allereerst hebben bureaus toch hun eigen oorsprong en vakkennis. Grote adverteerders nemen de integratie van de hele communicatie het liefst zelf ter hand. Ze werken met internationaal geproduceerde spots van grote reclamebureaus in combinatie met lokaal opererende bureaus voor promotie, evenementen en direct marketing. Alleen adverteerders met een smalle beurs gaan op zoek naar een 360-graden bureau dat alles kan. Of de bestedingen zijn gaan verschuiven, is moeilijk vast te stellen. Belgische adverteerders blijken nog stevig vast te houden aan tv-reclame met 55 procent tot 60 procent van de bestedingen (in Nederland 35 procent). Sommigen zagen zich de afgelopen jaren genoodzaakt meer op de centen te letten, lees below-the-line communicatie in te zetten, maar verheugen zich al op duurdere campagnes via de media als het economisch tij keert. Bureaus die in elk geval boven de lijn goed zichtbaar zijn, al dan niet via een netwerkpartner, profiteren het gemakkelijkst. Glamour en glory komen nog steeds van boven.

Bron: MediaMarketing

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie