Premium

De Move: Leon Snelleman

Leon Snelleman (45) is head project & operations bij Buyerminds. Hiervoor was hij project director digital bij DDB & Tribal Worldwide Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe zie je zelf je switch naar Buyerminds?
‘Een mooie kans, ik geloof erg in de visie van Buyerminds. Ontwerpen die conversie als uitgangspunt hebben. Veel bureaus staren zich te blind op een mooi beeld of design of kijken alleen naar gebruiksvriendelijkheid. De interface designs van Buyerminds worden gebaseerd op gedegen onderzoek: op wat de bezoeker van een website ervan  weerhoudt verder een flow in te gaan, of wat ze juist stimuleert om er verder in te duiken en te converteren.

&;De ontwerpen van Buyerminds zijn gebaseerd op de psychologische modellen van gedragsverandering. Ik merk dat klanten daarop zitten te wachten. Effectief ontwerp. Resultaten, die duidelijk meetbaar zijn. Kijk naar de lijst van bedrijven waar Buyerminds voor werkt, 80 procent is Top 20 maar werken met net zoveel liefde voor startups. Dat zegt genoeg. Acquisitie doen we niet, ze weten ons allemaal te vinden.&

Wat motiveerde je om deze stap te nemen?
‘Na vele jaren in de reclamewereld was het tijd voor een verandering. Daarnaast werk ik nu binnen een club die keihard groeit, dat wil ik meemaken.’

Wat heb je vooral geleerd in je vorige baan?
‘Dat de mensen het moeten doen, en een hecht team de sleutel is.  Ik ben altijd goed geweest in delegeren en sturen, vertrouwen in mensen hebben. In 8 van de 10 gevallen komen er dan kwaliteiten naar boven in mensen die niemand verwachtte. Zo bouw je een topteam, en dat is gelukt bij DDB & Tribal.’

Wat vind je de grootste uitdaging in deze nieuwe baan?
‘Groeien en dat team dat ik eerder benoemde bouwen.’ 

Wat voeg jij toe aan Buyerminds, wat is jouw expertise?
‘Ik heb een flink netwerk, heb projecten achter mijn kiezen van alle formaten en alle budgeten, dus ik schrik niet snel meer. Met groei komt ook een roep om meer professionaliteit, daar ga ik aan werken.’

Kun je kort omschrijven hoe je deze nieuwe functie ziet in jouw carrièreverloop?
‘Ik ga samen met de twee partners een jaar heel hard knallen, als we over een jaar hebben bereikt wat we met elkaar hebben afgesproken hoop ik te mogen aantreden als partner.’

Wie of wat is jouw voorbeeld?
‘In het vak heb ik altijd veel  respect gehad voor de managementstijl van Jacco ter Schegget (oud-md bij Tribal, nu bij Ogilvy, red.).&

Wat inspireert je?
‘Een project dat echte resultaten oplevert voor de klant. ROI dus. Als je dat je klant kan brengen geeft dat de meeste voldoening. Concreter kun je succes niet maken.’

Je komt thuis na een lange, vermoeiende dag op je werk. Wat doe je als eerste?
‘Glaasje wijn.’

Dit interview staat in Adformatie 16/17.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie