Dit zijn de 3 finalisten voor de titel Communicatieman/vrouw 2019

Wie gaan er op voor de eervolle award? En met welke cases doen zij dat? De jury heeft zijn keuze gemaakt.

Arnold Drijver, Annette Reijersen van Buuren en Bart Scholten

De jury van de award Communicatieman/vrouw 2019 heeft Arnold Drijver van Hema, Annette Reijersen van Buuren van het CPNB en Bart Scholten van de Gemeente Zaanstad gekozen als finalisten. Dit is gebeurd op basis van gesprekken met de zes kandidaten op de shortlist.  

Volgens juryvoorzitter Noud Bex geven de drie finalisten het hoge niveau van dit jaar weer: ‘Wij kregen te maken met een gevarieerde groep van zes sterke genomineerden, die elk een topprestatie leveren voor de organisatie waarvoor zij werkzaam zijn en voor het hele communicatievak.’

Arnold Drijver, de overname van Hema

Arnold Drijver, hoofd Communicatie bij Hema, verdiende zijn finaleplaats voor het werk dat ‘Communicatie’ onder zijn leiding verrichtte bij de overnameproces van Hema. Het Hema-team zette op een bijzondere wijze PR in, onder meer door een fysieke presentatie van Hema op de kantoren van de berokken advocatenkantoren. Ook was er veel aandacht voor interne communicatie, bijvoorbeeld met townhall-meetings. Het droeg bij aan de succesvolle afwikkeling van de overname door Ramphastos van Marcel Boekhoorn.

Annette Reijersen, merkdenken in boekenvak

Annette Reijersen van Buuren, manager merk, marketing & communicatie bij Stichting CPNB, vernieuwde de communicatie in boekenvak. Ze introduceerde het ‘merkdenken’ waarbij ze koos voor sturing op de lange termijn om mensen aan het lezen te krijgen en houden. Ze koppelde strategie en werken op basis van data aan elkaar. Dat alles met succes, niet in de laatste plaats door partnerships met sponsors, bureaus en mediapartners, zoals TUI, KesselsKramer, De Persgroep, Volkswagen en Linda.

 

Bart Scholten, de Sint in Zaanstad

Bart Scholten, 'Chief Sinterklaas Officer' van de gemeente Zaanstad, kreeg zijn finaleplaats voor de landelijke intocht van Sinterklaas afgelopen jaar. Geen andere gemeente durfde dit evenement aan. Via stakeholdermanagement, samenwerking  en dialoog met diverse groepen wist het team van Scholten draagvlak in Zaanstad te creëren. Dit zonder afbreuk te doen aan de heftige emoties die bij dit onderwerp spelen en het recht op demonstratie. Scholten plaveide met zijn team de weg voor andere plaatsen om de intocht op zich te nemen.

De finale

De finale heeft plaats op 20 juni tijdens het congres C-Day van Logeion. De finalisten pitchen daar hun case. De jury hun bepaalt na een laatste overleg wie er met de titel vandoor gaat. De bezoekers mogen ook hun stem uitbrengen, die voor één jurystem meetelt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie