Premium

Geniale Deense sekscampagne leidt tot geboortegolf

'Do it for Denmark' zorgt voor babyboom

Twee jaar gelden we het al: sex helps, en dan met name in de campagne ;Do it for Denmark&; van reisbureau Spies Travel. Dit stelde vast dat het slecht gesteld was met de bevolkingsaanwas bij de Denen; het aantal geboortes stond op het laagste niveau in 27 jaar. Het bedacht een actie.

Omdat veel stellen elkaar in den vreemde (Parijs!) herontdekken is dat een kans. (Denen hebben op vakantie 46 procent meer seks dan thuis...)  De travel agent bood ovulatiekorting aan en verlootte een jaar lang babytoebehoren aan de stellen die in verwachting van vakantie terugkeerden.

En het werkt!

Onder invloed van de Do it for Denmark-campage kwamen meer merken met campagnes met een soortgelijke boodschap. Er is nu een piek aan geboortes te zien. Volgens cijfers van het Deense CBS werden er bijna 1000 meer baby&;s geboren in het eerste kwartaal van 2016 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Als de trend zich doorzet, zal het jaarlijkse aantal geboorten in Denemarken hoger zijn dan 60.000 voor de eerste keer in jaren. In 2013 werden slechts 55.873 baby&;s geboren - het laagste aantal sinds 1987.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie