Premium

Grootste opmars voor NPO Radio 2 in 2016, 3FM verliest kwart luisteraars

NPO Radio 2 was marktleider in de periode november-december in doelgroep 20-49.

Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte luistercijfers van NLO en GfK.

NPO Radio 2 is dankzij de Top 2000 nummer 1 in zowel 20-49 als 10+. Het marktaandeel in 20-49 komt uit op 15,4 procent (was 12,1, index 127). Radio 538 staat op een tweede plaats met 15,0 (was15,9, index 94) en Qmusic is derde met 13,4 (was 12,3, index 109). Sky Radio scoorde ook met de kersthits en komt op een vierde plaats met 11,3 procent (was 10,8, index 105). 

NPO3FM wist met het &;Glazen Huis&; geen succes te boeken en verloor bijna een kwart van zijn luisteraars. De publieke zender komt uit op 9,9 (was 13,0, index 76).



Marktaandelen 2016  
NPO Radio 2 en Qmusic boekten in 2016 de meeste progressie, terwijl marktleider Radio 538 stabiel bleef. Radio 538 had vorig jaar een gemiddeld marktaandeel van 17,6 (was 18,0 in 2015, index 98). Qmusic verdrong 3FM van de tweede plaats met 14,5 procent (was 13,4, index 108). NPO 3FM staat nog wel derde, maar verloor vorig jaar bijna een kwart van zijn luisteraars: 10,7 procent (was 13,8, index 78) 

NPO Radio 2 staat achter Sky Radio nu op een vijfde plaats met 9,7 procent (was 8,1, index 120).



Foto: Paul Ridderhof

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie