Help jij de volgende adverteerder aan de Ster Gouden Loeki?

Vorig week heeft het Nederlands publiek Appie Christmas! uitgeroepen tot de beste commercial van 2017. Toen ik van Carré naar huis reed, dacht ik na over wat er nu voor zorgt dat deze commercial meer impact heeft dan een andere. Gaat het om een hoog en intens bereik? Of is de creatie belangrijker? Misschien draait het vooral om herkenning?

De volgende ochtend pakte ik op kantoor alle voorgaande winnaars van de Ster Gouden Loeki erbij om het antwoord te vinden. De laatste drie winnaars zijn retailers en die hebben altijd een forse mediadruk. Het zal dus wel vooral om hoog en intens bereik gaan. Of toch niet? Want opeens doemt de winnaar van 2008 op, Thuiszorg van de SP. Volgens mij is die maar één keer uitgezonden, dus bereik is blijkbaar niet allesbepalend. 

Ik ga nog verder terug in de tijd en het valt me op dat langjarige concepten als die van Centraal Beheer (Even Apeldoorn bellen) en Calvé Pindakaas (Wie is er niet groot mee geworden?) meerdere keren de Ster Gouden Loeki hebben gewonnen. Campagneherkenning moet dus ook een belangrijke rol spelen om impact op het publiek te hebben.

Dit zijn precies de vragen die we willen beantwoorden voor onze klanten. Niet voor niets horen we geregeld dat de briefing van een adverteerder aan haar bureau luidt: “We willen een commercial waarmee we de Ster Gouden Loeki winnen”. 

De impact van campagnes versterken
Ster kan daarbij helpen en antwoord geven op de vragen: Hoe kunnen we het effectief bereik verhogen, de creatie optimaliseren en de reclameherkenning vergroten? Kortom, hoe versterken we de impact van de campagnes van onze klanten? Met behulp van geavanceerde tools, uitgebreid panelonderzoek en de expertise van onze specialisten helpen we adverteerders en mediabureaus hiermee. Dat deden we altijd al, maar dat gaan we dit jaar flink intensiveren.

Met onze vaste GRP-prijzen van € 470,- op televisie en € 100,- op radio - die voor iedereen toegankelijk zijn - zijn contractonderhandelingen in 2018 niet meer noodzakelijk. Hiermee besparen we adverteerders, mediabureaus en onszelf veel tijd. Tijd die we nu kunnen benutten om de kwaliteit en effectiviteit van campagnes te verhogen. Meer inhoudelijke gesprekken, meer (media)strategisch advies, meer commercialtests via Ster AdMeasure, verdiepende bereiksanalyses en onderzoeken die geen open deuren intrappen, maar ogen openen.

Pffff, dat klinkt allemaal pretentieus” hoor ik je denken; gaat Ster ook de daad bij het woord voegen? Dat gaan we zeker doen! De afgelopen tijd hebben we extra onderzoekstools aangeschaft, ons panelonderzoek uitgebreid en een klantportal ontwikkeld. En daarmee zijn we er nog niet. We werken aan een aantal innovatieve projecten waar we op basis van data en machine learning de snelheid en kwaliteit van onze services verhogen. 

Help jij de volgende adverteerder aan de Ster Gouden Loeki?
Maar bovenal willen we investeren in mensen. We breiden ons team research & development graag uit met een expert die zelf als consultant klanten adviseert over de impact van hun campagnes en met een expert die als analist accountmanagers helpt aan verdiepende analyses. Daarnaast zoeken we een ervaren teammanager die de ambities van research & development verder vormgeeft.

Kijk voor deze mooie vacatures op http://werkenbij.ster.nl en wie weet sta jij volgend jaar naast de winnaar van de Ster Gouden Loeki 2018 die zijn bureaus, collega’s, partner, kinderen én jou noemt zonder wie dit succes niet mogelijk was geweest!

Roel van Santen
manager marketing
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →