Hoe een oproep op LinkedIn kan leiden tot een succesvol co-creatie event

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is innoverend en spannend op de arbeidsmarkt in de Marketing & Communicatie branche. Een uitgelezen kans om een co-creatie event over arbeidsmarktontwikkelingen in de Marketing & Communicatie branche te organiseren. Na een oproep op de LinkedIn group Marketing communicatie vacatures ging het balletje rollen. Een event waar werkgever en werknemer elkaar kunnen ontmoeten, informatie kunnen delen en wie weet wat het nog meer brengt. Na het ontstaan van het idee was meteen duidelijk dat het gedragen moest worden door de ideeën van de deelnemers zelf en het geen commercieel belang mocht dienen. Vanuit deze vraag ging men organiseren. Een diversiteit aan organisaties haakte aan en startte op basis van co-creatie met de organisatie van MVC12. Later melde zich sprekers, aangedragen door de deelnemers en vrijwilligers.

27 juni was het dan zover MCV12 in the brandinghouse in Zaltbommel. Bij binnenkomst was het al gezellig druk. De sfeer was prettig en het publiek bestond veelal uit dames. Na een gezamenlijke sessie van over de ontwikkelingen op de marcom arbeidsmarkt was het mogelijk om te kiezen uit verschillende workshops. Opvallend was het hoge gehalte pen en papier. Iedereen was driftig aan het schrijven en in verhouding zag ik weinig Ipads. Ook op Twitter gebeurde er relatief weinig, ik hoorde zelfs de opmerking vallen dat social media het niet gaat worden en het enkel een hype is. Lag dit aan de leeftijd, het interesse gebied van de werkzoekende? Ik durf het niet te zeggen maar hoop dat de vele sessies over social media hier snel verandering in brengen. Naast de diverse workshop was het item ‘op de bank, in gesprek met’ erg populair. Zo was er Beleke Bagchus, met haar kon je in gesprek over 45+ en solliciteren, is het een last of lust. De bank was vaak goed gevuld! Dames kwamen er in gesprek met elkaar en deelde ervaringen. Naast kennis ontmoette men zo ook lotgenoten, mensen die in hetzelfde schuitje zitten hoe pakt de ander het aan. Op dit vlak heeft het MCV12 event mensen zeker veel gebracht en is iedereen naar huis gegaan met net weer wat meer bagage dan waarmee men kwam.

Jammer dat de werkgevers de grote afwezigen waren, maar misschien kwam dat wel ten goede van de sfeer. Het had de druk voor de vele werkzoekende hoger gemaakt, waardoor het praten met lotgenoten ondergesneeuwd was. Toch verliep de dag prettig. Deelnemers waren positief en de organisatie was tevreden. Wat wil je nog meer? Een MCV13? Het zou wel leuk zijn als dit mooie initiatief een vervolg krijgt. De Taskforce (het team van organisaties wat deze editie vrijwillig organiseerde) heeft binnenkort een evaluatie en zal daarna het stokje doorgeven. Het plan komt terug te liggen bij de Linkedin group ‘marketing communicatie vacatures’ en wie weet pakt iemand het weer op. Het event is het in ieder geval waard en verdiend een vervolg. Complimenten aan alle vrijwilligers en deelnemers die dit bijzondere unieke event maakte tot wat het was.

USG Capacity blogt in het kader van haar ambitie om te werken aan de toekomst van de marketeer en communicatieprofessional over diverse arbeidsmarktontwikkelingen in het marketing en communicatie vak. De artikelen worden verzorgd door diverse consultants en relaties van USG Capacity en gepubliceerd op Molblog door Michel Schilders (algemeen directeur). Dit verslag is geschreven door vaste interim professional bij USG Capacity.
Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie