IAB voortaan Interactive Advertising Bureau

Het Internet Advertising Bureau (IAB) verandert zijn naam in Interactive Advertising Bureau. De naam wijzigt mede gezien de snelle ontwikkelingen op het gebied van digitale media en omdat het spectrum van het IAB verder gaat dan alleen Internet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het IAB Nederland heeft in de afgelopen periode veel aandacht besteed aan de

positionering en het verder verduidelijken en aanscherpen van haar

doelstellingen. Het IAB in de VS heeft aangegeven dat zij zich meer gaat

richten op de belangen van de uitgevers en exploitanten. Maar IAB Europa en

IAB Nederland hebben er uitdrukkelijk voor gekozen deze koers niet over te

nemen. IAB Nederland en IAB Europa zullen zich blijven focussen op het

behartigen van de belangen, verdere ontwikkeling en professionalisering van

de gehele interactive advertising en marketing branche.

Govert van Eerde, ex-24/7, en Emile van den Berg hebben aangegeven gedurende

een periode niet beschikbaar te zijn voor het bestuur van het IAB. Het

nieuwe bestuur en verantwoordelijkheden zien er als volgt uit:

Igor Beuker (voorzitter), Ruud Wanck (vice-voorzitter, pr & communicatie),

Arno Otto (internationale ontwikkelingen, IAB Europe), Wouter Hulst

(financiën en lopende zaken) en Myra van Zanten (werkgroepen IAB)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie