KiKa mobiliseert heel Nederland om spullen te verkopen op Marktplaats

Goud Uberconnected tekent voor fondsenwervende campagne 'Ruim op voor Kika'.

  • Carriere
  • 27 February 2018
  • Rob Beemster

Met de campagne mobiliseert KiKa (stichting Kinderen Kankervrij)  heel Nederland om zolders, kelders, garages en schuren op te ruimen en goed bruikbare spullen die ze daar aantreffen aan te bieden op Marktplaats. Op de speciale site Marktplaats.nl/kika kunnen mensen zien welke producten voor KiKa te koop zijn. Het geld dat hier binnenkomt gaat naar een speciale KiKa-rekening.

De opbrengst van de verkopen is bestemd voor de inrichting van de in mei te openen, vierde verdieping van het Prinses Máxima Centrum in Utrecht. Het fundament voor dit kinderoncologisch centrum werd in 2013 gelegd met de 'Draag je steentje bij’-campagne. Met deze campagne, die evenals ‘Ruim op voor KiKa’ is bedacht door Goud Uberconnected, werd indertijd 8,5 miljoen euro opgehaald.
 
Andere partijen die meewerkten aan ‘Ruim op voor KiKa’, zijn MacGyver Amsterdam / MacGyver Post, MacLoud Amsterdam, Postoffice Amsterdam, Edo Kars Photography, House of Retouch, Tone of Voice, David Lucieer, Dutch Casting, Das Banner, JCDecaux, Hilda van Oosterom, OpslagXL Sloterdijk en Susan & Bert Lammers.

De première van de campagne is vanavond in RTL Late Night op RTL4. Op dezelfde zender is er op 28 februari een speciale uitzending van Peter van der Vorst. In ‘Van der Vorst zoekt spullen’ gaat Peter van der Vorst op bezoek bij BN’ers – onder wie minister-president Rutte – om spullen te zoeken en bij gezinnen, die te maken hebben met kinderkanker. De campagne die wordt ondersteund door rtv, outdoor, print, online en sociale media, loopt tot eind maart.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie