Klant wil gespecialiseerde dm-bureaus

Gespecialiseerde dm-bureaus hebben een hoog aanzien bij hun opdrachtgevers en goede referenties en branche-exclusiviteit zijn belangrijke criteria bij de selectie van een dm-bureau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een anoniem onderzoek van Target Interactive Communication naar het imago van dm-bureaus en naar de criteria waarop opdrachtgevers een dm-bureau selecteren. Van de ondervraagde bedrijven past 68 procent dm toe. 35 Procent van hen gebruikt hiervoor een gespecialiseerd bureau. De overigen kiezen voor het eigen reclamebureau of voeren de activiteiten zelf uit. 90 Procent van de opdrachtgevers die gebruik maken van een gespecialiseerd bureau zou het aan anderen aanbevelen. Bureaus krijgen een gemiddeld rapportcijfer van 7,4. Van de respondenten was 86 procent in staat om spontaan namen van dm-bureaus te noemen. De topvijf van de meest genoemde bureaus bestond uit respectievelijk Direct Company, Ogilvy, RappCollins, KHY en Target. Mede dankzij ontwikkelingen op IT gebied is dm inmiddels in alle branches doorgedrongen. Het reclamebudget van de meeste respondenten lag in 2001 boven de 4,5 miljoen euro. Bij 77 procent van de respondenten gaat minder dan 50 procent van het reclamebudget naar direct marketing en/of sales promotion.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie