Premium

Lovies roept N=5 uit tot ‘Bureau van het Jaar’

Nederlands bureau is grote winnaar van de 7e jaarlijkse Lovie Awards.

N=5 verdiende dit jaar meer Lovie Awards en nomaties dan ieder ander bureau. Het bureau won twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService.

Naast N=5 waren ook Grabarz & Partner Werbeagentur GmbH (4 goud, 2 zilver, 1 brons, 1 Peoples Lovies), het Deense bureau Uncle Grey (2 goud, 2 Peoples Lovies), Heimat Werbeagentur GmbH (2 goud, 1 zilver, 1 brons) en het Franse bureau Make Me Pulse (1 goud, 2 zilver, 1 brons) in de race voor de prestigieuze titel ‘Bureau van het Jaar.

Nederland valt in de prijzen
In totaal winnen Nederlandse bureaus 75 Lovie Awards. Tot de gouden winnaars behoren N=5, A Friend of Mine, Driebit, MAAK, Mediamonks, Thomas Jullien, 72AndSunny, Boomerang en Vice.

De Lovies zijn een bekroning voor topkwaliteit online werk van Europese bodem en worden ook wel de Oscars van het Europese web genoemd. Ze zijn het jongere zusje van de Webby Awards, die eveneens onderdeel uitmaken van de ‘International Academy of Digital Arts and Sciences’, waarbij prijzen worden toegekend aan inzendingen uit de hele wereld.

Websites
Bij dit mediumtype komt Nederland traditioneel goed voor de dag. Dit jaar is het niet anders.

Grote winnaar is N=5 met Evert_45, dat goed is voor twee gouden èn een zilveren Lovies en een Peoples Lovie Award. Evert_45. De campagne is gemaakt in opdracht van KPN, in samenwerking met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, en is erop gericht om jongeren van nu deelgenoot te maken van de Tweede Wereldoorlog via vlogs.

A Friend of Mine (Dept) doet eveneens goede zaken met de website ‘100 jaar Mondriaan en De Stijl’. Deze wint goud in de categorie ‘art’ en zilver èn een Peoples Lovie Award in ‘beste navigatie’. Goud is er ook voor Driebit, dat succesvol is met de online community ‘Jewish Monument’.  

Kunst en digitaal scoren bij de Lovies. Energize en This Page vallen in de prijzen met de website die ze ontwikkelden rond 'Het puttertje' van Carel Fabritius, gemaakt voor Het Mauritshuis. De website vertelt de vele verrassende verhalen achter het schilderij; goed voor een zilveren Lovie plus een Peoples Lovie.

Zilver is er ook voor de Dept-bureaus Studio Dumbar (communicatieplatform voor ASR) enTamTam (Kempen), waarbij de laatste tevens een Peoples Lovie Award wint.

Verder is er brons voor IN10 (WDKA) en SCRN (Eurovisie Songfestival), Born05 (iFly Magazine), Burst (Rijksmuseum webshop), Momkai (KNVB Online United) en One Shoe (DHC Parcel: The new standard for Shipping), terwijl IN10 en SCRN tevens een Peoples Lovie winnen.

Totaal: 21

Mobile & applications
Goud is hier weggelegd voor influencer marketing bureau MAAK (Rijks Snapguide) en Resoluut (Payconiq). Beide cases zijn bovendien goed voor een Peoples Lovie Award.

TamTam (Dept) wint twee keer een zilver en twee Peoples Lovies met de Oxxio app en de app ‘My Neighbourhood’ van De Alliantie, terwijl Mediamonks zilver en een Peoples Lovie wint met werk dat het maakte voor het ArtScience Museum: into the wild.

De Correspondenten valt in de prijzen met twee podcast shows: ‘De Rudi en Freddie Show’ (zilver) en Goede Gesprekken (brons). Cheil Benelux (Beat the Street), YipYip (Een verre Reis) en Freshheads (Roadguard) winnen alle een bronzen Lovie Award.

Totaal: 15

Internet video
De categorie Internet video levert de meeste gouden winnaars op voor Nederland: zes in totaal. Vier daarvan zijn tevens goed voor een Peoples Lovie: A Friend of Mine is succesvol met de animatie Ontdek Mondriaan, in opdracht van het Gemeentemuseum Den Haag; Human Factor met de viral The Netherlands welcomes Trump in his own words, bekend van Lubach op Zondag; Mediamonks met de interactieve video Audi: Enter Sandbox; en Thomas Jullien met de viral Adidas The Classic – Raise the Rivalry.
 
Goud is er verder voor 72AndSunny (Axe Instagrooms) en Boomerang (VR-productie voor de Week tegen kindermishandeling.
 
Superhero Cheesekake gaat naar huis met zilver voor Heineken Go Places. Beyond Sports wint brons en een Peoples Lovie voor de case Virtual Broadcasting,trewijl RNDBT Content een bronzen Lovie in de koffer steekt voor Batman Warchild
 
Totaal: 14

Online advertising
Het goud in deze categorie gaat naar Vice, voor de campagne New Neighbours; een campagne voor de VN waarmee vluchtelingen werden verwelkomd als nieuwe buren.

N=5 is grootverdiener in deze categorie met Evert_45, dat liefst vijf Lovies wint: één keer zilver, twee keer brons en twee keer een Peoples Lovie Award.

Daarnaast wint het bureau zilver met Helping Heart en Good Life Agency. De laatste is tevens goed voor een Peoples Lovie.

Code d'Azur doet goede zaken met Tele2: zilver voor Multi Mobile Adventure en zilver en een Peoples Lovie voor Snapticket. WeArePi wint zilver en een Peoples Love met Bass Drop.

Brons en een Peoples Lovie is er voor Boomerang (Samsung It's a Match) en WeTransfer (twee maal, ‘The Baltimore City Dance Project’ en ‘Clean’.

Verder is er brons voor 3SixtyFive (Toyota: The Night That Flows – influencer campagne met Snapchat Spectacles); 72AndSunny, brons (AXE #isitokforguys), IMA (Hilfiger Island #WishYouWereHere) en Thomas Jullien (Adidas The Classic - Raise the rivalry).

Totaal: 24

Social
De enige Nederlandse prijswinnaar is deze categorie is Code d'Azur, zilver met Snapticket.

Totaal: 1

De volledige lijst met winnaars is hier te vinden. De uitreiking van de Lovie Awards is op donderdag 16 November in London.

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie