Martijn de Boer wint DeMeter Award 2009

Gisteravond vond in Baarn de zesde uitreiking van de DeMeter Award plaats. Het is de prijs voor het jonge DM talent van het jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er waren drie genomineerden die in het Bomencentrum hun kandidatuur verdedigden. Ze hadden alle drie hun eigen fans meegenomen. Op video was te zien wie ze zijn en hoe ze door hun collegae gezien worden.

Dat leverde aardige doorkijkjes op. Alle drie bleken ze passievol en gedreven, zoals dat zo mooi heet, maar één ging er met de vandoor: .

De Boer is een jaar geleden voor zichzelf begonnen en erg begaan met het verbeteren van datakwaliteit. Wat doet hij?

Hij heeft een systeem ontwikkeld waarmee de klantendata van een groot aantal bedrijven uitgewisseld worden. Wanneer er ergens een mutatie plaatsvindt dat weten alle aangesloten bedrijven dat meteen en kunnen ze hun eigen databestanden updaten.

Doel, en hier vroeg de jury zich even af of het wel echt waar was, is dat consumenten minder lastig gevallen worden. Nu komen bedrijven die op zoek zijn naar klanten vaak op het verkeerde adres, omdat mutaties niet of verkeerd verwerkt zijn. Als hun database wel zuiver is, is er minder overlast, denkt De Boer, die inmiddels 42 bedrijven heeft aangesloten op zijn systeem.

En dit argument gaf uiteindelijk de doorslag, meldde Wim Andrea, vice-juryvoorzitter gisteren. De overheid kijkt nauwlettend naar de branche en dan is het goed dat er initiatieven als deze zijn, vond de jury, die de grootste moeite had om de drie genomineerden elk op hun merites te beroordelen. Vooral omdat ze zo totaal verschillende dingen doen.

Naast Martijn de Boer waren genomineerd:

• Jeroen de Wever, Business Development Manager bij Fashioncheque. Belangrijkste vakprestatie: fashioncheque binnen een jaar ontwikkeld van idee tot een cadeaubon die door 1.500 winkels wordt geaccepteerd.

• Michel Lub, Productmanager & Consultant bij Netwerk VSP. Belangrijkste vakprestatie: cultuuromslag bewerkstelligd van focus op volume naar focus op doelgroepsegmentatie en onderzoek.

Volgens Andrea (links op de foto, rechts Martijn de Boer. Foto: Joris Heijltjes') lette de jury vooral op lef, vakprestatie, onderscheidend vermogen en ambassadeurschap voor het DM-vak. De Boer vond de jury ‘gedreven, zelfs drammerig’. De jury vond zijn manier van optreden zodanig dat de leden zich afvroegen: ‘Klopt het wel?’. De Boer had zijn idee voor een datacontrolecentrum al eerder bij zijn vorige werkgever neergelegd, maar daar werd het niet opgepakt.

Toen hij daar te horen kreeg dat hij zijn voorstel maar in de ideeenbus moest doen, stapte hij op en maakte hij een onderneming rond het idee.

Andrea: ‘Dit jaar zaten de kandidaten ongelofelijk dicht bij elkaar. Het was een hoog DM-niveau. We zochten naar een persoon die de bakens heeft verzet. En omdat De Boer de klachten van consumentenorganisaties en de overheid voor is met zijn initiatief, verdient hij deze prijs’.
De winnaar kreeg een beeldje en een mailcampagne van OMD Mailmedia ter waarde van 10.000 euro. Dus we zullen De Boer ook in onze mailbox terugzien.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie