Methode om effecten pr te meten

Een groep onderzoekers is in Amerika gekomen met een methode waarmee naar hun zeggen pr mensen voortaan de effectiviteit van campagnes kunnen meten. Ze noemen het systeem de ‘Measurement Tree’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het concept is bedacht door het ‘institute for Public Relations’(IPR) in de Verenigde Staten. Jack Felton, de directeur van het IPR zegt dat de noodzaak voor een dergelijk instrument bestaat aangezien er eerder geen enkele standaard was die paste bij alle verschillende soorten pr projecten. De biedt een manier om de vragen ‘wat is er precies gebeurd en hoe effectief was het’ te beantwoorden. Het programma spoort de gebruikers aan om steeds bepaalde soorten pr campagnes op een bepaalde manier te meten, met het idee dat als maar genoeg mensen hun meetmethode standaardiseren, de resultaten uiteindelijk vergeleken en gemeten kunnen worden. Gary Getto, van Surveilance Data, prees het project van Felton, maar zette wel vraagtekens bij de naam Measurement Tree. ‘Het klinkt eigenlijk niet als meten. Het klinkt als een proces dat een programma maakt waarmee wordt bekeken of de gestelde doelen zijn behaald’. Desalniettemin lijkt het hem verder een nuttig hulpmiddel bij het uitwerken van campagnes. (Bron: PR Week)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie