Microsoft een van de sterkste merken ter wereld

General Electric, Microsoft, en Wal-Mart zijn ’s werelds sterkste merken. Dat blijkt uit een recent onderzoek gedaan door CoreBrand in de Verenigde Staten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek werd gehouden onder senior business executives van de top 20 procent van Amerikaanse ondernemingen. CoreBrand gebruikte vervolgens een statistische methode om de invloed van de merksterkte op de beurswaarde van het merk te meten.

Volgens CoreBrand helpt het vaststellen van de merkwaarde communicatieprofessionals om de return on investment van verschillende communicatiestrategieën te meten. CoreBrand adviseert zijn klanten de volgende vier zaken te regelen om merkwaarde op te bouwen en te behouden:- erken het merk als fundamenteel corporate asset- accepteer dat het management ‘eigenaar’ is van het merk en beleg de verantwoordelijkheid ondernemingsbreed- investeer tijd en intellect alvorens communicatie-activiteiten te ontwikkelen en marketinguitgaven te doen- volg voortdurend de status van het merk

Bron: PR week US

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie