M&M’s organiseert paasactie met een augmented reality-app

FHV BBDO, Mobile Strategy en We are Blossom ontwikkelden de actie

  • Carriere
  • 3 April 2017
  • Redactie Adfo Groep

Chocolademerk M&M’s (onderdeel van Mars) verstopt met Pasen geen eieren, maar de M&M’s-karakters. Je kunt ze vinden via de augmented reality-app Als je de app opent, zie je M&M's-figuren in jouw omgeving rondlopen. Met deze app kun je een foto van jezelf maken (selfie) samen met een ‘gevonden’ M&M’s.

Winactie op sociale media
Als je je selfie (openbaar) deelt via Instagram of Facebook met maak je kans op een reis naar de M&M’s World winkel in Londen of een iPhone-hoesje. Je ziet de actie op abri’s, in de winkels en op sociale media. De app is gemaakt bureaus FHV BBDO en Mobile Strategy. We are Blossom zorgt voor socialmedia-activatie van de campagne.

Augmented reality
Merken experimenteren al een paar jaar met augmented reality. De echte doorbraak kwam vorige zomer, toen de augmented reality-app  een hit was.  is dit slechts het begin.

Advertentie