Nederlandse creatieven leggen de nadruk op 'duurzaamheid' tijdens Cannes Lions

De Nederlandse creatieve handelsmissie gaat opnieuw naar het festival in Frankrijk.

De Nederlandse creatieve handelsmissie naar het Cannes Lions Festival in 2018 is een feit. Deze handelsmissie is vanuit Topteam Creatieve Industrie ook dit jaar aangemerkt als strategische beurs. In een centrale club aan het strand vinden de hele week bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaats.

Missie
De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit gebeurd door Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.

Samenwerking branche
Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale branche bediend wordt, komt ook dit jaar door een bundeling van krachten van vijf organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA.

Deze Embassy of Dutch Creativity is een samenwerking van de hele creatieve sector: van reclame en digital design tot aan audio en film. Op de locatie, Long Beach, haken ook bestaande events aan op het programma. Naast de samenwerking tussen Nederlandse partijen zullen dit jaar ook internationale partijen aansluiten.

Programma en sprekers
In de strandclub is een eigen programmering op maandag tot en met donderdag van 14.30 - 17.30 uur. Het overkoepelende thema voor de programmering haakt in op de door Cannes Lions nieuw ingevoerde Lion: sustainability (duurzaamheid). Duurzaamheid staat hoog op de agenda bij organisaties. De (internationale) sprekers laten zien wat het effect van creativiteit op sustainability kan zijn.

Ambassadeurs en partners
Kyra Roest (IAA): ‘De afgelopen edities hebben we het aantal ambassadeurs en partners uitgebreid. Met het aantrekken van wereldwijde pers die de hele week op onze locatie aanwezig was, hebben we ook veel internationale juryleden, sprekers en merken te gast gehad.'

Annemieke Deering (DDA): ‘Het verbinden van de Nederlandse creatieve industrie om impact te creëren in een groots festival als Cannes is hard nodig. Vorige edities zijn succesvol gebleken en ieder jaar wordt de footprint groter. De nieuwe locatie aan de boulevard nodigt uit. We zijn achter de schermen hard bezig met een mooie invulling zodat onze locatie de hele week uit haar voegen barst van creativiteit, topsprekers, pers en natuurlijk mag er ook best een klein beetje fun bij zitten.’

Meedoen?
Er is nog ruimte om mee te doen. Geinteresseerden kunnen contact opnemen met Marieke Dekkers: mail@metmarieke.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie