Nieuwe lay-out Metro

Gratis dagblad Metro heeft vanaf vandaag een nieuw design in combinatie met meer eigen geproduceerde artikelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Spanjaard Al Triviño heeft de nieuwe lay-out ontworpen. Deze vormgeving wordt de komende tijd wereldwijd uitgerold bij alle Metro-edities. Al Triviño ontwierp eerder The Sunday Times en de weekend editie van The New York Post.

Het nieuwe ontwerp moet Metro 'meer karakter en een dynamischer uitstraling' geven. De krant bestaat uit vier delen: de nieuwskrant, entertainment, + (special interest) en sport. Meer dan 70 pct van de artikelen zijn nu afkomstig van de eigen redactie.

Hoofdredacteur Robert van Brandwijk van Metro: 'Dit is een grotere verandering dan een standaard redesign, en maakt onderdeel uit van het transformeren van de krant zelf. Kleuren, lay out en lettertype zijn geheel vernieuwd. Zelfs de plek van ons logo op de voorpagina is veranderd. We hebben de ambitie om de kwaliteit van Metro te verbeteren.'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie