Omzet Coolblue schiet naar kwart miljard

De groei van Coolblue overtrof in 2013 de eigen verwachtingen. De webwinkel boekte 248 miljoen euro omzet.

Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Dit is 48% groei ten opzichte van 2012 toen het bedrijf 168 miljoen euro omzet maakte. Het webwinkelbedrijf investeerde fors in 2013. Het  bedrijf opende drie nieuwe fysieke winkels in Amsterdam, Utrecht en Lochristi (BE). Daarnaast gingen 98 webshops live, onder meer in de productcategorieën sport en outdoor. De webshops kregen een responsive design, dat de mobiele verkoop moet stimuleren. Verder werd de winkel in Eindhoven gemoderniseerd en verhuisde de winkel in Rotterdam naar een groter onderkomen.

Voor 2014 is het bedrijf positief gestemd. Pieter Zwart, directeur en oprichter, verwacht dit jaar meer dan 300 miljoen omzet. Die groei moet vooral voortkomen uit mond-tot-mondreclame door klanttevredenheid. "Wij gaan voor de glimlach, hun mondhoekje moet omhoog gaan. Want pas dan vertellen klanten over ons. Dankzij die mond-tot-mondreclame kent een groot deel van Nederland en België inmiddels het merk Coolblue."

Zwart blijft kansen zien: "Ons concept is heel schaalbaar. De grootste uitdaging? Genoeg software-ontwikkelaars vinden. We zoeken er minimaal 100.” 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie