Opvolger Sweetie: Terre des Hommes komt met lokadvertenties en -profielen

Een nieuw initiatief tegen uitbuiting van minderjarigen.

  • Carriere
  • 9 January 2018
  • Redactie Adformatie

Terre des Hommes, Stichting Fier en Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM), samen verenigd in Watch Nederland, komen met een initiatief om seksuele uitbuiting van minderjarigen tegen te gaan. Er worden binnenkort zogenoemde lokprofielen en lokadvertenties ingezet. Op basis van binnengekomen signalen wordt vermoed dat er in Nederland veel meer jongens slachtoffer zijn van seksuele uitbuiting dan nu bekend is.

‘Het gaat om puberjongens die, onzichtbaar voor de buitenwereld, worden gechanteerd en seksueel worden uitgebuit’, aldus Gideon van Aartsen van Terre des Hommes. ‘Vorig jaar spraken we alleen over loverboypraktijken. Nu vragen we ook nadrukkelijk om verdachte situaties inzake jongens te melden.’ Jeugdzorg en politie hebben volgens de organisaties maar beperkt zicht op jongensprostitutie.

Dit nieuwe initiatief volgt na onder meer Sweetie van een paar jaar terug: het digitale Filipijnse meisje dat wordt ingezet om pedoseksuelen te ontmaskeren die op zoek zijn naar webcamseks met kinderen. Dankzij kunstmatige intelligentie kan Sweetie tientallen chatgesprekken tegelijk voeren met mannen of vrouwen die denken dat ze contact hebben met een tienjarig meisje.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie