Plus stelt Peter van Mourik aan als marketingdirecteur

Met de aanstelling van Van Mourik wordt het takenpakket van commercieel directeur Erik Leebeek in tweeën gesplitst.

Plus Retail

Plus Retail stelt per 13 augustus aanstaande Peter van Mourik aan als directeur marketing en communicatie. In die hoedanigheid krijgt Van Mourik de verantwoordelijkheid voor formuleontwikkeling, formulemanagement, lokale marketing, data insights (waaronder VPO) en alle communicatieactiviteiten.

In de afgelopen was Van Mourik als onafhankelijk retailadviseur werkzaam, onder meer voor Plus Retail. Eerder bekleedde hij inkoop- en marketingfuncties bij onder andere Schuitema (C1000) en DA.

Briljant 2.0

De taken die Van Mourik op zich gaat nemen, vallen nu in het pakket van commercieel directeur Erik Leebeek. Plus schrijft in een toelichting aan relaties dat het takenpakket van de businessunit commercie bij Plus omvangrijk is en de afgelopen jaren toegenomen.

Plus: ‘De komende jaren zullen veel activiteiten nog meer aandacht vragen, zoals ketengericht werken, MVO, omnichannel en e-commerce, het borgen van grote projecten zoals Briljant 2.0 en Achilles, het versnellen van de formuleontwikkeling en het professionaliseren van lokale marketing. Ook de communicatieafdeling dient verder te worden ingericht voor de toekomst. Om die reden is besloten de commerciële taken te verdelen tussen marketing en communicatie enerzijds en commercie anderzijds.

Erik Leebeek

Leebeek blijft verantwoordelijk voor unit- en categorymanagement, prijs, promotie en spacemanagement en de e-commerce activiteiten.

Zowel Leebeek als Van Mourik zijn lid van het directieteam en rapporteren aan de algemeen directeur.

Advertentie