Podcast: impact maken met branding

Hoe vind je de balans tussen branding en keiharde conversies? Hoe kun je relevant zijn voor de consument en werkt massamedia nog wel?

In deze podcast van Studio Beeckestijn staat branding centraal. Het waarmaken van beloftes, daar gaat het écht om bij merken anno nu. Bart Meerdink gaat hierover in gesprek met Marcel Aalders. Marcel is merk- en marketingstrateeg en marketing & e-commerce director bij Carpetright. Ook is Marcel kerndocent bij de nieuwe opleiding Strategisch Brandmanagement van Beeckestijn Business School.

Branding met e-commerce & massamedia

Branding en e-commerce is een interessante combinatie, want hoe vind je de balans tussen aan de ene kant sturen op branding en aan de andere kant keiharde conversies? Hoe Carpetright dit aanpakt, legt Marcel uit. 

Ook wordt er een combinatie gemaakt met massamedia. Waarom zou je voor massamedia kiezen, is een Digital Only aanpak niet beter? Het is overigens lastig te meten wat de resultaten zijn van adverteren via radio en TV bijvoorbeeld. Hoe kun je je adspent hiervan verantwoorden? Dit en meer hoor je allemaal in deze podcast.

Merkstrategie

Wat de belangrijkste stappen zijn in een merkstrategie en hoe je relevant bent voor de consument legt Marcel uit. Hierbij gebruikt hij ING als voorbeeld. Het belangrijkste is: waarom mag jij er als merk zijn en waarom verdien jij de gunst van de consument? Consistentie en positionering zijn key, maar hoe valideer je of je op het goede spoor zit? Customer insights zijn cruciaal, maar wat moet je doen om tot relevante inzichten te komen? En hoe zorg je ervoor dat je de organisatie/directie meekrijgt? 

Al met al wordt er in deze podcast uitgebreid ingegaan op dit onderwerp aan de hand van leuke voorbeelden.

Abonneren

Abonneer je op één van de kanalen van Studio Beeckestijn en mis niets.

Plaats als eerste een reactie