Populairste online datingsite van Zweden komt naar Nederland

HappyPancake wil in het gat springen van serieus èn gratis daten

Happy Pancake komt over uit Zweden, waar 1 miljoen singles (Finnen meegerekend) aangemeld zijn. In Nederland wonen zo’n 3 miljoen singles. Daarvan gebruikt ongeveer een derde een datingsite of –app.

Hoewel Nederland al een ruim aanbod aan datingsites kent, ziet oprichter en ceo Martin Wikborg ruimte voor een nieuwe aanbieder. Hij wil daartoe in het gat springen van serieus èn gratis daten. 'Wij zijn een datingsite met veel overeenkomsten met andere, kwalitatieve platforms. Alleen is HappyPancake helemaal gratis. Dit zorgt voor meer leden en dus een grotere selectie voor singles.'

Uit onderzoek dat HappyPancake heeft laten uitvoeren blijkt dat bijna de helft van de Nederlandse singles (44,2%) ervaring met online datingsites en -apps, 38% maakt daar ook zeer intensief gebruik van. Ruim twee derde van alle singles hoopt een serieuze relatie te vinden. Belangrijkste drempel is het inschrijfgeld: liefst 69% van de singles zegt liever niet te betalen.

Businessmodel
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat 67% van de singles het handmatig checken van profielen een belangrijke service vindt. De kwalitatief goede datingsites bieden een dergelijke profielencheck aan, alleen wel egen betaling.Wikborg: 'Bij HappyPancake willen we dat onze singles zich veilig voelen. Daarom wordt ieder profiel handmatig door een van onze teamleden gecheckt.'

'Ik heb HappyPancake in 2007 opgericht met het geloof dat online daten enorm zou worden. Het duurde een paar jaar voordat het echt een vlucht nam, maar vandaag is het een household name in Zweden. We hebben vaak gespeeld met de gedachte om aan het businessmodel te sleutelen, maar we blijven bij ons standpunt dat liefde gratis moet zijn.'

HappyPancake is vanaf vandaag beschikbaar voor alle Nederlandse singles.

 

Advertentie