Promoties Euro 2000 vallen goed bij consument

De consument is goed te spreken over promoties die inhaken op het EK voetbal. Van verzadiging is geen sprake.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sterker nog, als het aan de consument ligt, komt er voorlopig nog geen einde aan de Oranje/EK acties. Die conclusie kan getrokken worden uit een tussentijdse meting voor de promotiebarometer, die Trendbox vorig week uitvoerde in opdracht van TBWA/Brand Experience Company. Voor het onderzoek kregen driehonderd ondervraagden van zestien jaar en ouder veertig Oranje/Euro 2000-promoties voorgelegd.

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat de geholpen bekendheid van EK promoties hoger is dan die van ‘normale’ promoties. Dit kan betekenen dat bedrijven EK-acties beter ondersteunen, of dat consumenten ze beter onthouden. Het beste scoren achtereenvolgens de Pranjepoopetjes spaaractie van Blokker (67 pct), het tafelvoetbalspel van Amstel (61 pct), de Heineken-hoed met bierflesjes (59 pct) ) en de Blue Band bekers (58 pct).

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie