Robert en Sander Volten: 'We geloven niet dat iets niet kan'

Het bloed kruipt, deel 3. Waarom zijn toch zoveel familieleden vakgenoten? In deze nieuwe serie probeert Adformatie dat te ontrafelen.

Opvallend veel familieleden - broer, zus, dochter, zoon, vader, moeder, neef of nicht – blijken vakgenoten in de marcombranche. In deze nieuwe serie komen ze aan het woord over waarom ze dezelfde branche hebben gekozen, wat ze van elkaar kunnen leren en waarin ze op elkaar lijken. In deel 3 de broers Robert (accountdirector van TBWA\Neboko en binnenkort Business Director bij Media Monks) en Sander Volten (CEO 180 Kingsday)

Wie ben je en wat doe je?

Robert: Robert Volten. Account Director van TBWA\Neboko en vanaf 18 december Business Director bij Media Monks.

Sander: Sander Volten. CEO 180 Kingsday.

Hoe ben je in het vak terecht gekomen?
Robert: De crisis was net lekker op gang toen ik naar een echte baan kon gaan zoeken. Het plan was altijd om rockster te worden maar dat wilde niet echt lukken.

DraftFB was het enige bureau met een vacature op hun site. Achteraf bleken ze die vergeten te zijn eraf te halen. Mijn grote broer stuurde een sms’je naar Benjamin Messelink waardoor ik toch op gesprek mocht komen. Dat gesprek was erg leuk en ik mocht beginnen. 

Sander: Na een stage bij de Verenigde Naties in New York (en een misgelopen carrière als muzikant) was ik op zoek naar een baan waar creativiteit, business en de nieuwe digitale ontwikkelingen samen kwamen. Net als mijn vrienden in New York die één voor één bij een internet startup gingen werken. Dat werd Human-i dat net daarvoor was overgenomen door Euro RSCG. Ik vond al gauw mijn Kingsday partners, Eric, Sicco, en Bram, met wie ik inmiddels al meer dan 15 jaar mee samenwerk.
 
Is het een voordeel dat je familie in het vak hebt?
Robert: Het sms’je van mijn broer heeft denk ik wel veel invloed gehad. De andere bureaus reageerden niet op mijn brieven…

Sander: Robert heeft natuurlijk de afgelopen jaren met zijn inzet rondom RA*W veel bereikt. Het is ook voor mij leuk om het perspectief van de nieuwe generatie op een subjectieve wijze tot je te nemen. Zeg maar af en toe té ‘subjectief’.
 
 
Wissel je ervaringen uit?
Robert: Sinds we beiden in de reclame werken, laat onze familie ons bij etentjes eerst een paar uur samen ouwehoeren zodat we helemaal bij kunnen praten. 95% gaat dan over werk. En 5% over Ajax.  
 
Ik heb de mazzel dat ik op mijn oude werk met Rik en Simon heb mogen meekijken en een broer heb die ook niet verkeerd is in dit vak. Samen met Victor Knaap zijn dat volgens mij wel de beste account mensen van Nederland. Het is niet toevallig dat ik nu voor Victor ga werken. 

Sander: Absoluut, het is natuurlijk hartstikke grappig om af en toe eens vrijuit over het laatste grote nieuws uit ons vak te roddelen.

Verschillen jullie visies op het vak of jullie functies wezenlijk van elkaar?
Robert: Nee, geen verschil in visie. Ja, mijn broer is de grote baas. En ik wil dat ooit worden.  

Sander: Robert heeft natuurlijk mijn visie overgenomen :)  

Waarin lijken jullie op elkaar in het werk?
Robert: Extreem gepassioneerd en we geloven niet dat iets niet kan. Het is 2017.

Sander: We zijn beiden enorm gedreven en ik herken bij Robert de druk op zichzelf om meer spannende dingen te doen. En ik hoor van mensen dat we ook qua kleding en praten best op elkaar lijken. En qua aanwezigheid.

Waarin lijken jullie echt niet op elkaar in het werk, denken jullie?
Robert: Ik praat twee keer zoveel. 

Sander: Ik vermoed dat Robert veel beter is met details. Hij heeft bijvoorbeeld dit interview even tussendoor geregeld. Doet ie goed!

 

Foto: Dennis Baars

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie