Premium

Is Shell met haar app goed op weg?

Mobiele specialisten geven hun mening over de nieuwe mobiele Shell applicatis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

de app Motorist gelanceerd. MobileMarketing.nl vroeg aan twee specialisten wat ze van de nieuwe apps vinden.

Sander Munsterman (ceo ) ‘Shell en Mobgen lanceren met deze nieuwe Shell Motorist App zonder twijfel het grootste mobiele app platform ooit in Nederland gemaakt! Je mag, voor Shell begrippen, van een revolutionair design spreken. Over 28 landen en in 18 talen (kijk maar eens onder settings) wordt het mogelijk gemaakt de app voor elke gebruiker te personaliseren en &;special offers&; aan te bieden. Niet alleen lokale aanbiedingen maar ook  lokale loyalty programma’s zoals de Air Miles in Nederland kunnen worden geïntegreerd. Leuke gadget: je kan de volgorde van het menu binnen de app veranderen naar eigen keuze. Knap staaltje werk!&;

Ronald de Groot (accountmanager ): ‘Qua user interface en gebruikersgemak werkt de applicatie uitermate goed op mijn iPhone. Zeker niks op aan te merken en goed uitgewerkt. Ik kan mij zeer goed voorstellen dat het zeer fijn is het aantal gespaarde Airmiles punten direct in te kunnen zien in de app en exclusieve en gepersonaliseerde aanbiedingen te ontvangen. Dat er nog geen betaalfunctie in zit is een gemiste kans, want dit maakt de applicatie echt waardevol en handig. De grote vraag die ik als lease rijder bij dergelijke applicaties heb is dat ik mij afvraag in hoeverre mensen daadwerkelijk een app van een tankstation bedrijf downloaden en gebruiken. Het aantal leaserijders in Nederland blijven stijgen en die hebben veelal een multi tank pas, consumenten die geen lease auto bezitten zullen voornamelijk gaan tanken bij tankstations die een lage tankprijs hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet direct kansen liggen voor Shell om een ‘paspoort’ te zijn voor Shell klanten en andere weggebruikers, maar ik denk dat er conceptueel geschaafd zou moeten worden. Probeer het ‘paspoort’ idee dan ook echt conceptueel mee te nemen in de app en in te spelen op de context van een weggebruiker. Denk aan ‘auto’ button die de app in een keer veranderd naar een app met grotere buttons en andere handige functionaliteiten voor onderweg. De stationfinder, routeplanner, APK- en onderhoud alert daar gebruikt men toch echt andere diensten voor als men die al gebruikt, het zijn niet de unieke functionaliteiten die ervoor gaat zorgen dat de app gedownload en gebruikt gaat worden. Als je middels de app bij de pomp direct kan betalen, een gedaalde prijs alert en dat je een broodje kan bestellen en dat die klaar ligt bij het station, dat zijn nuttige functionaliteiten waar een Shell zou in moeten gaan investeren. Vooralsnog denk ik dat het inzien van de gespaarde punten de belangrijkste reden is om de app te downloaden, maar voor meer traffic naar de tankstations van Shell gaat het niet zorgen.’ 

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie