Softwarebedrijf SAS stelt Jori Besteman aan als Benelux-marketingmanager

Besteman krijgt onder meer de taak om SAS' nieuwe merkcampagne 'succesvol uit te rollen' in de Benelux.

SAS

Jori Besteman heeft de software-startup Zivver verruild voor het grote analytics-bedrijf SAS. Besteman is als kersverse Marketing & Communicatie Lead voor de Benelux verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de marketingstrategie van de softwaregigant. Onderdeel van deze marketingstrategie is het vergroten van de bekendheid van SAS' nieuwe merkcampagne. Deze campagne, genaamd Curiosity Forever, werd eerder dit jaar gelanceerd en moet de bedrijfscultuur van SAS op een positieve manier uitlichten. 

Besteman licht zijn nieuwe baan als volgt toe: 'SAS is een sterk merk met een rijke historie en een duurzame blik op de toekomst. De manier waarop het bedrijf bijdraagt aan innovaties voor een duurzamere en betere wereld én de unieke bedrijfscultuur, spreken me enorm aan.'

Advertentie
advertisement

Zivver, Indeed en Accenture

Voor zijn overstap naar SAS was Besteman werkzaam als Vice President of Marketing bij Zivver, een start-up die veilige communicatiesoftware aanbiedt. Daarvoor bekleedde hij marketingfuncties bij vacaturesite Indeed, managementconsultancybedrijf Accenture en was hij strateeg bij marketingbureaus. 

SAS is het grootste software-analyse-bedrijf en ondersteunt organisaties bij het verwerken van verzamelde data naar inzichten. Besteman zegt de nieuwe merkcampagne te gaan gebruiken als basis voor nieuwe marketingprogramma's die 'de komende tijd' in de Benelux lanceren. Eerder dit jaar maakte SAS bekend in 2024 naar de beurs te willen. De waarde van het bedrijf wordt op twaalf tot zeventien miljard euro geschat.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie