McDonald’s trekt Stijn Mentrop aan als nieuwe director marketing en communications

Hij geeft invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant in Nederland

Stijn Mentrop

Stijn Mentrop is de nieuwe director marketing & communications bij McDonald’s Nederland. Dat heeft de fastfoodketen nu bekendgemaakt. 

Naast de dagelijkse leiding over alle marketing- en communicatieactiviteiten, geeft Mentrop invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant. Mentrop is onderdeel van het directieteam dat sinds 1 juni aangestuurd wordt door managing director Annemarie Swijtink. 

Mentrop is een ervaren en ondernemende businessmarketeer. Hij begon zijn carrière bij Unilever, waar hij verantwoordelijk was voor de merken Hertog Ice en Ola Viennetta. Vervolgens stapte hij over naar L'Oréal, waar hij de marketingactiviteiten voor het merk Garnier overzag.

Daarna had hij zijn eigen bureau in strategische merkpositionering, dat werkte voor klanten als Heineken, Friesland Campina, Unilever en de Nederlandse politie.

Na tien jaar besloot Mentrop terug te keren naar klantzijde, naar Philips, waar hij laatstelijk als global marketingleader werkte voor de verzorgings- en beautyproducten wereldwijd.

Annemarie Swijtink noemt Mentrop een marketeer met een scherp oog voor de huidige tijdgeest en de strategische uitdagingen van McDonald's. 'Hij is een ondernemende verbinder, iemand die mensen en ideeën bij elkaar brengt.'

Lees hier het interview met Stijn Mentrop over zijn plannen met McDonald's  

Advertentie
advertisement
Advertentie