Wat zijn de belangrijkste trends in de parenting branche?

Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu over de ontwikkelingen in de parenting branche en bij Ouders van Nu.

“Met steeds meer gezinnen waarin beide ouders parttime werken, meer gebruik en 24/7 toegang tot digitale media, zien we een duidelijke verschuiving in de rolverdeling tussen ouders.” Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu over de ontwikkelingen in de parenting branche en bij Ouders van Nu.

Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu: “Er is een aantal trends op het gebied van opvoeden en ouderschap in Nederland te zien. Steeds meer vaders blijven een dag in de week thuis bij hun kinderen en spelen een actievere rol in de opvoeding. Ouders grijpen steeds meer terug op natuurlijk ouderschap met pure voeding en slapen bijvoorbeeld samen met hun kind in een bed. 70% van de (aanstaande) ouders zoekt informatie over opvoeden en ontwikkeling van hun kinderen op hun mobiel. Hierbij focussen ze zich op informatie van mede-moeders en deskundigen.”

Waar wil Ouders van Nu zich op gaan focussen?
“Doordat het grootste gedeelte van de doelgroep informatie zoekt via hun mobiele telefoon, video en social media ligt hierop voor 2016 de focus van Ouders van Nu. Zowel onze nieuwe website  als de nieuwe , waarmee je de ontwikkeling van je zwangerschap tot en met de eerste verjaardag van je baby van dag tot dag kunt volgen en gepersonaliseerde pushberichten krijgt op je mobiel, zijn mobile first ontworpen. Daarnaast focussen we op video en e-commerce. Met vloggers, howto filmpjes en reviewfilmpjes kunnen we de moeders bereiken en beraken met relevante informatie.”

Waar wil Ouders van Nu zich op gaan innoveren?
Hilde: “Door de lancering van ‘’ en de &;&; in 2015 zijn we met Ouders van Nu in staat om de doelgroep langer vast te houden en te informeren tot en met 12 jaar in plaats van 4 jaar. Op deze manier kunnen we de doelgroep kwalitatieve specifieke informatie blijven sturen. Steeds meer jonge moeders zoeken hun informatie via video. Naast de optimalisatie van ons l hebben we dit jaar een  geopend waarin we fijne producten voor jonge ouders aanbieden op relevante momenten. Hiermee bieden we adverteerders de mogelijkheid om de cirkel van awareness, interactie en conversie rond te maken en daadwerkelijk te meten wat de resultaten van een campagne zijn.”

Waarom kan Ouders van Nu de doelgroep zo goed bereiken?
“Dankzij de  weten we precies hoe oud de kinderen van onze lezers zijn. En dankzij de onderzoeken die we constant doen naar de doelgroep kunnen we de doelgroep steeds voorzien van relevante informatie met behulp van groeikalenders, mailingen en onze gepersonaliseerde site. Daarnaast is het mogelijk om als adverteerder specifiek te targetten op een bepaalde doelgroep binnen de Ouders van Nu site zoals bijvoorbeeld zwanger worden, zwanger zijn of baby.”

Wat zijn de USP’s van het merk?
Hilde Tholen: “Ouders van Nu is het grootste parentingplatform van Nederland. Dankzij onze kwalitatieve data kunnen we de doelgroep ieder moment bereiken met relevante, persoonlijke en deskundige informatie en kunnen we specifiek targetten op de fase moederschap tot en met 12 jaar. De waste wordt hierdoor geminimaliseerd. We zien verder dat we in Q4 van 2015 een index van 123 hadden ten opzichte van Q4 van 2014. Daarnaast zijn de bezoekerscijfers op de site verdriedubbeld ten opzichte van 2015. Dit komt neer op ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand. Dit hebben we mede te danken aan het mobile first design.”

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.