Weet jij hoe je jouw consument het beste online bereikt?

Passieve data over internetgebruik kan een goede aanvulling zijn op data verkregen uit onderzoek via een vragenlijst. Want zonder dat we een respondent ernaar hoeven te vragen kunnen we precies zien wanneer iemand online is, wat hij/zij doet, welke apps hij gebruikt en aan wat voor media hij blootgesteld wordt. Deze data kun je als marketeer gebruiken om te bepalen waar en wanneer je jouw merk het beste onder de aandacht kunt brengen en hoe je jouw doelgroep bereikt.

Zo kan het bijvoorbeeld nuttig zijn voor jouw merk om te weten dat 60% van de tijd wordt besteed aan social media, spelletjes, e-mail en media en dat Instagram en online tijdschriften en kranten steeds vaker worden bezocht. En wist je dat nog steeds 6% van de smartphone-gebruikers nog steeds Pokémon Go speelt? Dat zijn meer spelers dan van Candy Crush!

Meer weten over mobiel- en internetgebruik? Lees het paper Passive Perceptions.
 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie