Premium

Wieden+Kennedy Amsterdam lanceert persoonlijke Netflix-campagne

Naast een commercial lanceert de video-on-demand-dienst drie persoonlijke 30-seconden video's en een online experience.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de commercial worden op een humoristische manier vragen gesteld die herkenbaar moeten zijn voor het -publiek. lanceert volgende week een interactieve YouTube-video waarmee het publiek letterlijk in de wereld van Netflix kan duiken en hoe dit hun leven beinvloedt.

Drie korte persoonlijke video&;s
Het eerste persoonlijke verhaal &;Sara&; wordt deze maand gelanceerd naast de hoofdfilm &;Big Questions&; en vertelt het verhaal van een jonge verlegen vrouw die de wereld gaat ontdekken na het zien van de Netflix-serie Marco Polo. 
De tweede video &;Coma&; wordt later deze maand gelanceerd in Nederland en Scandinavië.

&;Ons leven verandert wezenlijk door het kijken van kwaliteitsentertainment. Dat effect wordt nog sterker als we zelf kunnen bepalen waar en wanneer we onze serie&;s kijken. We brengen persoonlijkere commercials, omdat dit past bij de uitstraling van het merk Netflix&;, aldus Sean Condon, Creative Director

&;Big Questions&;

&;Sara&;

Film Production:

Production Company: Biscuit
Director: Aaron Stoller
Director of Photography: Henrik Stenberg
Producer: Mala Vassan
Executive Producer: Kate Taylor
Editing company: Peepshow, London

Editor: Andrea Macarther, Amanda Perry
Audio Post: Wave Sound Studios, Amsterdam

Sound Designer/Mixer: Alex Nichols-Lee

Music - Big Questions:
Artist/Title: Harry Lightfoot / “To Glory”
Music Company: Woodwork Music, UK

Music - Sara:
Artist/Title: Beacon Street Studios / “Jaunty”
Music Company: Beacon Street Studios, LA

Post Production: Glassworks, Amsterdam
Colourist: Scott Harris
Lead Compositor / Supervisor: Morten Vinther
SR. VFX Producer: Anya Kruzmetra
Compositors: Kyle Obley, Jesper Nybroe
On-set VFX Supervision: Naomi Anderlini
3D Lead & Character Design: Simon Glas
Animation: Thomas Hinke
Additional Modelling & Rigging: Rudiger Kaltenhauser
Surfacing, light & rendering: Florian Breg

Interactive:
Digital Agency: AKQA
Creative Director: Ivar Eden
Associate Creative Director: Kim Baffi
Copywriter: Rachael Kendrick
Planning Director: Laurence Parkes
Senior Project Manager: Mikaela Westerberg
Production Manager: Dorothy Bany
Account Director: Cecile Desmarest
Client Partner: James Scott
Director of Delivery: Kristopher Smith
Film Director: Quentin van de Bossche

Digital Production: MediaMonks
Post-Production: Glassworks, Amsterdam
Sound Design: Wave Sound Studios, Amsterdam

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie