Premium

Wim Kok verruilt Rijksoverheid voor corporate communicatie van HTM

Plus meer carrièreswitches: Marjolein Boer naar Heijmans, Leanne de Goede naar Van Luyken, plus nieuwe adviseurs WeberShandwick.

Wim Kok verlaat zijn status als ambtenaar en begint op 1 november 2019 als manager corporate communicatie en public affairs bij de Haagse vervoersmaatschappij HTM. Hij treedt daar toe tot het directieteam. 

Kok is nu nog interim-hoofd Bestuurlijke zaken, Advies en Communicatie bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Daarvoor was hij directeur Communicatie bij het ministerie van Defensie, directeur Voorlichting en Externe betrekkingen bij de gemeente Den Haag, hoofd Voorlichting en Communicatie bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en woordvoerder van de bewindslieden op het ministerie van Justitie. Eerder was hij werkzaam als jurist en journalist bij diverse (media)organisaties.

Advertentie
advertisement

Marjolein Boer naar Heijmans

Marjolein Boer-Siero (50) start per 1 oktober als Hoofd Communicatie bij bouwbedrijf Heijmans. Zij volgt Marieke Swinkels-Verstappen op die zich binnen Heijmans gaat richten op een aantal strategische projecten.

Boer was de afgelopen jaren werkzaam bij het Havenbedrijf Rotterdam, in haar laatste functie als manager van de afdeling Hospitality & Events. Daarvoor werkte ze ruim 15 jaar in diverse communicatiemanagementfuncties voor infraprojecten en in de energiebranche, onder andere bij Shell, E.ON Benelux, het Warmtebedrijf Rotterdam en AVR.

Leanne de Goede van NOS naar Van Luyken

Het communicatieadviesbureau Van Luyken heeft Leanne de Goede aangesteld als nieuwe communicatieadviseur. De Goede gaat zich richten op zowel PR als communicatieadvies bij het groeiende bureau.

Leanne de Goede begon haar carrière bij PR-bureau NewsLab in Amsterdam. Daarna werkte zij geruime tijd als communicatieadviseur bij de NOS, waar ze onder andere betrokken was bij het 60-jarig jubileum van het NOS Journaal en de lancering van NOS Stories, een nieuwskanaal voor jongeren op sociale media. Na een kort avontuur bij Artifex in Amsterdam gaat zij nu aan de slag bij Van Luyken.

Nieuwe adviseurs Weber Shandwick Nederland

Weber Shandwick Nederland heeft twee nieuwe adviseurs aan zich weten te binden, Marie-Julie Schellens en Eline Been.

Schellens gaat zich in haar nieuwe rol als B2B & Tech Media Relations Manager onder andere inzetten voor klanten als IBM, Avanade, Honeywell en OPPO. Ze werkte eerder bij FleishmanHillard Fishburn in Londen en brengt internationale kennis op het gebied van profilering, thought leadership en media relaties in de B2B en tech-wereld met zich mee.

Eline Been heeft recent de master Communicatie, Beleid en Management aan de Universiteit Utrecht afgerond. Zij zal het Corporate team versterken als Junior Associate Media Relations.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie