WPP grote winnaar internationale Coca-Cola pitch

Drie WPP-bureaus - Ogilvy, Sra Rushmore en Santo - gaan aan de slag voor het frisdrankmerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In maart begon Coca-Cola de internationale pitch met tien potentiële bureaus. Volgens trokken , en na verschillende selectierondes aan het langste eind.
 
Naar verluidt wordt ook Ogilvy Amsterdam betrokken bij de ontwikkeling van de Europese campagne, maar het bureau heeft dit nog niet bevestigd.
 
De pitch betekent het voorlopige einde van de samenwerking met Wieden & Kennedy Portland, verantwoordelijk voor de ‘Open Happiness’-campagne. Het is nog niet duidelijk of de pay-off intact blijft.
 
De overige bureaus die meededen aan de pitch waren onder andere: David, Dentsu, FCB South Africa, Mercado McCann Buenos Aires, McCann Madrid en The Cyranos McCann Barcelona.
 
Profijt van netwerkstructuur

In een persbericht zegt Coca-Cola de pitch te hebben georganiseerd om ‘de beste ideeën te koppelen aan de beste producenten’. Uiteindelijk kiest Coca-Cola voor het voordeel van het netwerkbureau WPP, waardoor het frisdrankmerk niet met één, maar met drie bureaus uit dezelfde pitch kan samenwerken.
 
De internationale pitch is het eerste wapenfeit van nieuwbakken CMO, Marcos de Quinto. De Quinto maakt in januari de interne ‘overstap’ van president of Coca-Cola’s Iberia bussines unit naar chief marketing officer. Bij zijn vorige post werkte De Quinto al eens samen met Sra Rushmore Madrid, aan de in Spanje bejubelde ‘Blessed Bars’-campagne.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie