Amazon wijzigt e-commercestrategie en houdt tweede kortingsfestijn

De e-commercereus houdt voor het eerst een tweede Prime Day-actie om de verkopen op te krikken.

Amazon organiseert voor het eerst twee digitale kortingsevenementen in één kalenderjaar. Na de traditionele Prime Day in juli (die twee dagen duurde) volgt er een nieuwe 'Prime Early Access Sale' op 11 en 12 oktober. Amazon belooft dat bekende merken hoge kortingen zullen geven op een deel van hun assortiment. De Prime Early Access Sale wordt in vijftien landen gehouden, waaronder Nederland.

Advertentie
advertisement

Prime Day-opzet

De opzet van Prime Early Access Sale lijkt vooralsnog veel op die van Amazon Prime Day, de kortingstweedaagse die sinds 2015 jaarlijks plaatsvindt. Merken als Philips, Samsung, Sony, Bosch en Acer beloven korting op elektronica, andere fabrikanten op cosmeticaproducten. Zo zijn er meer categorieën met korting. Amazon zelf maakt consumenten lekker met prijsverlagingen voor producten van eigen (opgekochte) merken als Blink en Ring.

Voor Amazon is Prime Day een belangrijk moment om zijn verkopen te stuwen. Deze zomer verkocht het bedrijf - samen met externe partners op het platform - zeker driehonderd miljoen producten. 

Amazon Prime Early Access Day
Een campagneuiting Afbeelding: Amazon

Duurder Prime-abonnement

Om gebruik te kunnen maken van kortingen tijdens de Prime Early Access Sale (en Prime Day) moeten consumenten een Prime-abonnement hebben. Dit abonnement biedt de consument diverse voordelen (zoals gratis verzending) en kost in Nederland 2,99 euro per maand. De maandprijs van Prime stijgt deze maand met gemiddeld 43 procent in Europa, maar blijft in Nederland gelijk. Amazon schrijft de brede prijsstijging toe aan een combinatie van factoren, waaronder inflatie, hogere operationele kosten en grotere investeringen in zijn Prime Video-streamingsdienst.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie