Bavaria brengt Radler-ijs op de markt

Nóg verfrissender dan een koele Radler? De Bavaria Radler Ice Lemon 2.0%!

  • Commerce
  • 29 June 2017
  • Roderick Mirande

Bavaria – uitdager in de Nederlandse biermarkt – komt met een primeur; ijs op een stokje gemaakt van Radler-bier. Om precies te zijn, bestaat het ijsje voor meer dan 98 procent uit Radler bier, en het bevat 2 procent alcohol. Doordat een natuurlijke vezel aan het ijs is toegevoegd blijven de alcohol en het koolzuur in het ijsje behouden. Bavaria: ‘Dat zorgt voor een verfrissende structuur met de échte smaak van Bavaria Radler Lemon 2.0%.’ Door de alcohol is het product alleen geschikt voor consumenten boven de 18 jaar. Eén Radler-ijsje bevat 26 kilocalorieën. Bavaria heeft het over ‘ijs om te proosten’.

Supermarkt
Het ijsje wordt nog niet in het supermarktkanaal geïntroduceerd. Wél is het deze zomer exclusief verkrijgbaar zijn op diverse festivals en evenementen. Het eerste festival waar Bavaria Radler Ice Lemon 2.0% verkrijgbaar is, is Festival Wish Outdoor in Beek en Donk, (op minder dan een kwartiertje rijden van de brouwerij van Bavaria in Lieshout). Het ‘ijs om te proosten’ wordt op dit moment in beperkte aantallen geproduceerd, maar Bavaria is van plan het nieuwe product het komende jaar ook beschikbaar te maken in de supermarkt voor alle liefhebbers.

Welcome to the cold side of the Family
Het idee om het Radler-ijsje te ontwikkelen, ontstond binnen een intern innovatieprogramma van Bavaria. In antwoord op de vraag ‘Wat zal er nou nóg verfrissender zijn dan een Bavaria Radler?’, pitchten twee medewerkers hun idee succesvol aan de directie; ze kregen groen licht. In het verlengde van de recent geïntroduceerde Bavaria-campagne ‘Welcome to the Family’, wordt voor deze introductie ‘Welcome to the cold side of the Family’ gebruikt.

Advertentie