Blokker holding trekt stekker uit onlinetak Nextail

De onderneming wil Nextail integreren met Blokker.

  • Commerce
  • 22 March 2018
  • Roderick Mirande

Blokker Holding stopt met zijn onlinetak Nextail die de webwinkels van het bedrijf beheert. De onderneming heeft besloten Nextail te integreren met Blokker. Bij Nextail werken circa honderd mensen, waarvan ongeveer vijftig niet meegaan in de reorganisatie.

Niet zo ingewikkeld
Manager marketplace bij Nextail Connect!, Rob Minnée, zei vorig jaar nog dat het niet zo ingewikkeld was om uit te leggen waarom Blokker de stap zette om via Nextail de concurrentie aan te gaan met Media Markt, Expert en BCC, maar ook met digital natives als Bol.com en Coolblue. Het meeste vertrouwen in het succes baseerde hij op het gegeven van ‘Blokker huishoudspecialist’.

Groei
Het hoofdkantoor van Blokker gaat na de zomer verhuizen naar het onderkomen van Nextail in Amsterdam-Zuidoost. Nextail werd in 2014 opgericht om de online activiteiten van de winkelketens van Blokker een duw in de rug te geven. In ruim twee jaar groeide de online omzet van Blokker Holding van 70 miljoen euro naar 173 miljoen euro in 2016, waarmee Nextail in de top tien van grootste online retailers van Nederland kwam.

Dwerg
Toch blijft Nextail – straks dus gewoon Blokker – voorlopig een e-commercedwerg vergeleken met bijvoorbeeld Coolblue (1,2 miljard omzet in 2017) en Bol.com (1,6 miljard).

Casa/Xenos
Blokker is bezig met een omvangrijke reorganisatie. Daarbij richt het bedrijf zich volledig op de Blokker-keten en worden andere winkelbedrijven verkocht. Onlangs werd nog bekend dat de naam Xenos straks een stuk minder vaak in het winkellandschap te zien is. Op korte termijn wordt bijna twee derde van de filialen omgebouwd tot de formule van interieurwinkelketen Casa. De familie Blokker neemt zelf het roer over bij de resterende zestig Xenos-winkels, die in ieder geval voorlopig de merknaam blijven voeren.

Bron: ANP

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie