Boost en Opvallers winnen DFMA Awards

Boost en Opvallers zijn donderdag bekroond met een DFMA Award. De bureaus winnen de fieldmarketing prijs respectievelijk met klanten Prince en Arla.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de , die vanmiddag voor de vijfde keer werden uitgereikt, wil de Dutch Field Marketing Association de aandacht vestigen op cases waar met vernieuwd inzicht fieldmarketing wordt ingezet om (nieuwe) doelgroepen aan te trekken, producten te introduceren of opnieuw onder de aandacht te brengen en/of informatie over te brengen.

Dit jaar had de jury besloten awards uit te reiken voor de beste case in de categorieën creativiteit en effectiviteit. In de categorie innovatie is alleen een eervolle vermelding toegekend.

Creativiteit

Winnaar: Boost Group | Prince

In opdracht van Prince ontwikkelde Boost Group een instore experience voor kinderen.
Jury:
‘Samenwerking is vaak de sleutel naar vernieuwing. Zo ook bij deze case: een mechanisch stuk speelgoed – de balancebike – is gekoppeld aan spelsoftware en geplaatst in een fieldmarketing-setting. Het concept slaat een brug tussen de computergames die vandaag zo populair zijn onder jongeren en fysieke inspanning waaraan het steeds vaker ontbreekt. Cool en aantrekkelijk voor kinderen en tegelijk relevant en verantwoord voor hun opvoeders.’

Overige genomineerden:

- Lays/Promotional Solutions
- Pepperminds/Aids Fonds

Effectiviteit

Winnaar: Opvallers | Arla

Voor de introductie van Arla Zin! organiseerde Opvallers een actie die de ‘negatieve smaakverwachting’ rond een onbekend product met succes wist om te buigen.

Jury: ‘Deze case is op alle fronten indrukwekkend en een voorbeeld voor het vak. Doelstellingen zijn helder, relevant en ambitieus geformuleerd. Er zijn klinkende commerciële resultaten geboekt. En de return on investment is, zeker in vergelijking met gelijkende cases, zeer goed. Ook creatief is met deze case een prestatie neergezet door het verhalende karakter: de 'reis van het honingkruid' waarmee de aandacht van winkelende consumenten pakkend en overtuigend getrokken wordt. Een case uit het boekje en daarmee de terechte winnaar van de effectiviteits-award van 2012.’

Overige genomineerden:

- Alpro/YPP - nominatie
- Snack-a-Jacks/Promotional Solutions – nominatie

Innovatie

In deze categorie is géén award toegekend. Wél is er een case bijzonder genoeg voor een eervolle vermelding.

Move & Spinmaster int. | Bakugan

In plaats van winkeldemonstraties adviseerde Move om jongens via diverse offline kanalen op te roepen bij wijze van test de online game Bakugan te spelen.
Jury: ‘Ruim 50.000 keer werd het online spel gespeeld. Van de 3.600 spelers die zich online

kwalificeerden werd vervolgens een selecte groep van 350 'winnaars' uitgenodigd voor de beslissende battle in een live setting. Met dit advies steeg Move bewust uit boven de grenzen van fieldmarketing en dat is een beweging die de jury in het kader van innovatie van harte wil aanmoedigen. Met 50.000 interacties ligt het zwaartepunt bij deze case echter op 'online'. En met 350 deelnemers die op uitnodiging naar Beekse Bergen komen heeft het persoonlijke deel van de case niet alleen een vrij kleinschalig karakter, maar neemt het meer de vorm aan van een evenement. Dat maakt de case onvergelijkbaar met pure fieldmarketing-cases. Daarom een eervolle vermelding.’

De jury bestond dit jaar uit: Robert Essenstam (Essenstam Strategie & Denkwerk), Edwin Blom (Grolsch), Wil de Koning (Beiersdorf), Rob Beemster (Adformatie) en Karianne van Biezen (Road Trip).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie