Bouw je eigen parcours in de zandbak voor een testrit met Audi

Mediamonks en POL maken internationale vr-campagne voor het automerk

In een zandbak kun je de meest fantastische landschappen bouwen. Zou het niet gaaf zijn als je jezelf kunt transporteren naar die wereld en daarin kunt rondrijden? Het Noorse bureau POL en het Nederlandse productiehuis Mediamonks maakten die fantasie werkelijkheid in hun virtualreality-campagne rondom de Audi Q5.

Bouw je eigen landschap

POL en Mediamonks bouwden een zandbak die in verbinding staat met een virtuele wereld. Het parcours dat je bouwt in het zand, kun je rijden met een virtuele Audi. Het ‘landschap’ in het zand wordt vertaald naar een computergame. Je neemt plaats in de VR-stoel, zet een Oculus Rift (VR-helm) op en vervolgens rijdt je in de Q5 door je zelfgebouwde wereld.

De ‘Sandbox 2.0’ staat op dit moment bij Audi in Oslo, maar is ontworpen om rond te reizen. Na de lancering in Noorwegen gaat de vr-ervaring op wereldtournee.

Tommy Jensen, marketingmanager van Audi Noorwegen: 'Spelen met auto's in het zand is voor de meeste volwassenen lang geleden. Deze Sandbox 2.0 is geavanceerd speelgoed voor jong en oud. Het is niet alleen leuk om erin te bouwen en te rijden, maar het laat ook heel goed de nieuwe functies van de Audi Q5 zien.'

Bekijk hieronder de 'making of'

 

Tom Eriksen, creative director van MediaMonks: 'Als je de headset opzet zie je niet alleen de binnenkant van de Audi Q5. Deze virtuele wereld heeft echt diepte: je kunt rondkijken, ontdekken wat er achter dingen zit. Als je een geloofwaardige virtuele wereld wilt bouwen, is het belangrijk de de rijomgeving écht voelt. Niet alleen visueel, maar dat de weerstand van het stuur en hoe die verandert op het moment dat je het zand raakt.'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie