Communicatie Poll: Moet Defensie meer emotie tonen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘We leven een emotiecultuur. Dat betekent ook voor een politicus dat er de verleiding is van koketterie met emoties. Dat vind ik slecht. Een minister moet zich realiseren dat hij niet kan delen in het eindeloze verdriet van deze mensen. Het zou vals pathos zijn als je doet alsof dat wel zo is,' stelde Defensieminister Van Middelkoop afgelopen weekend in NRC Handelsblad. Wat vinden communicatieprofessionals van deze insteek? Doet de minister er verstandig aan? Vandaar de stelling van deze week: ‘Defensie treft de juiste snaar bij communicatie over gesneuvelden’ (homepage, linkerkolom)

Over de stelling van vorige week ‘De 100 dagen is een geniale pr-stunt’ waren de meningen verdeeld. Een minderheid (27 procent) toonde bewondering en koos het antwoord ‘Inderdaad, ik wou dat ik het bedacht had’. 35 procent vond het een goede pr-actie maar was teleurgesteld door de ouderwetse en formele afsluiting. Een krappe meerderheid van 38 procent vond de effecten te mager en koos het antwoord ‘Nee, de roadshow leidde niet tot werkelijk contact met de burgers.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie