De effectiefste e-marketingmethode

Affiliate-marketing is momenteel de meest effectieve maar ook minst gebruikte internetmarketingmethode.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Diplom-Ingenieur Andreas Winkler (adviesbureau Adenion) constateert dat de minst effectieve e-marketingmethode het meest wordt ingezet (namelijk reclamebanners) en de meest effectieve het minst – affiliate-marketing (wellicht het best te vertalen als ‘filiaalmarketing’). Bij affiliate-marketing, ‘uitgevonden’ door Amazon.com, wordt er een virtueel netwerk van ‘filialen’ (andere websites) opgebouwd die elkaars producten en diensten promoten, aanbieden en verkopen. De partnersites zijn dus rechtstreeks in je marketing- en verkoopproces verwikkeld. Binnen dit concept zijn talloze varianten mogelijk, al naar gelang de specifieke afspraken die affiliate-partners maken. De wederzijdse vergoedingen zijn wel altijd gebaseerd op concrete, meetbare resultaten. Veelvoorkomende regelingen zijn pay-per-click, pay-per-lead en pay-per-sale. Het grappige is dat affiliate-marketing geen revolutionair concept is maar een klassieke manier van samenwerken die zo oud is als de weg naar Rome. Affiliate-websites zijn niet meer dan internetvarianten op de bekende detailhandelszaak of speciaalzaak in de fysieke wereld.

Bron: direkt marketing, 2001-9, 5 pgs

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie