Ford bereidt ‘shake-up’ bureaus voor

Ford Motor Company overweegt een global review te houden van de relaties met zijn drie belangrijkste reclamebureaunetwerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo meldt het Britse vakblad Campaign. De netwerken zijn JWT, O&M en Y&R, alle drie onderdeel van WPP, het grootste communicatiebureauconglomeraat ter wereld. Het blad meent te weten dat er op het hoofdkantoor van Ford in Detroit wordt nagedacht over ‘de meest radicale wijzigen in de relaties met bureaus die er

ooit is geweest.’ De gedachte zou zijn om het systeem van regionale verantwoordelijkheden van bureaus voor verschillende automerken te vervangen door een systeem van internationale vaste bureaus per automerk. Daardoor

zouden kostenbezuinigingen worden gerealiseerd via efficiencyverbetering en ontstaat er, zo is de gedachtegang in ieder geval, creatief ‘meer firepower.’ Aldus het Britse vakblad.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie